7.11.09

Mengapa "Ehemmm-Ehemmm" Berbunyi Ketika Hubungan Intim??? (n3 18 SX)

Aku rasa t`tarik dgn tajuk panas ni yg aku baca dlm majalah HARMONI. It`s an education,ok.......remember!!! Education,ok. Buka minda dgn bacaan. Jgn malu utk m`baca. Bacaan s`begini juga amat penting utk k`rukunan rmhtangga kita b`sama. Kadang2 yg asyik dok b`cerai-berai pun d`sebabkan kes cenggini la. Byk sgt dah kes cerai-berai yg b`punca drpd hal yg d`anggap amat remeh-temeh cenggini.


Vagina b`bunyi??? Fuyooooo, apakah itu???


Bunyinya agak m`malukan utk d`bincangkan, tapi percayalah....selain drpd bunyi KENTUT yg boleh m`buatkan jantung uols t`henti s`ketika tatkala sedang asyik b`mesra, bunyi ini juga meninggalkan IMPAK yg s`rupa. Ianya d`kenali sbg QUEEF, b`bunyi seperti b`desis atau kadangkala menyamai seperti bunyi angin yg d`lepaskan.

* QUEEF atau d`sebut flatus vaginalis dlm istilah latin m`rujuk kpd kepulan atau p`buangan angin drpd vagina yg b`laku semasa atau selepas hubungan intim.

* Kadangkala bunyi ini juga boleh t`hasil ketiak uols sedang m`regangkan badan atau m`lakukan latihan fizikal. Bunyinya hampir s`rupa seperti bunyi angin yg d`keluarkan drpd anus tetapi tidak m`punyai BAU.

* Bunyi yg langsung TIDAK SEKSI ini biasanya t`jadi sekiranya otot pada bhgn pinggul dan vagina kurang kencang. Kadangkala ia boleh b`laku d`sebabkan oleh UKURAN PENIS dan RONGGA VAGINA yg tidak s`imbang yg menyebabkan udara keluar dan b`bunyi lebih besar.

* Biarpun begitu p`hatian yg SERIUS perlu d`ambil jika angin yg keluar drpd vagina d`sertai dgn bau yg kuat atau najis, mungkin d`sebabkan oleh COLOVAGINAL FISTULA. Ia adalah keadaan serius m`babitkan kesan koyak antara vagina dan kolon yg b`punca drpd p`bedahan, m`lahirkan anak dan penyakit seperti ( Crohn disease).

* Masalah ini boleh m`dorong kpd jangkitan salur kencing dan lain2 komplikasi. Uols mesti jumpa doktor sekiranya perkara ini d`kesan b`laku. Kadangkala ia boleh juga d`sebabkan oleh masalah rahim jatuh, keadaan yg lazimnya d`sebabkan oleh proses b`salin.


*****Mungkin ada yg t`tanya2, bagaimana t`dapat udara dlm liang vagina? Dan, apakah cara utk m`elakkannya?? READ CAREFULLY,PLEASE!!!!! ****

* Uols percaya tak....minum air dgn STRAW boleh menyebabkan udara t`perangkap dlm vagina. Selain itu, sayur-sayuran seperti KUBIS, BROKOLI, KEKACANG, TAUHU dan TAUGEH pula b`upaya m`hasilkan GAS. So, jika uols tak mahu k`jadian yg sama b`ulang, amalkan senam kegel secara rutin utk menguatkan otot2 di sekitar organ rahim.

* Selain itu, cuba la elakkan m`buka kaki s`luas-luasnya. Semasa m`jalinkan hbngn intim pula, pastikan uols tidak m`lakukan DOGGIE STYLE. Perlu d`ketahui bunyi2 ANEH itu angin yg keluar akibat POSISI b`asmara uols dan pasangan. Pada posisi t`tentu, udara akan t`kumpul pd rongga vagina.

* Jika s`belum ini, penis yg PENDEK d`lihat kurang menarik. Tetapi utk KES vagina b`bunyi, penis yg pendek amat sesuwaiiii utk m`atasinya. Ini kerana s`waktu hbngn intim, udara d`pam masuk dan keluar drpd vagina.

* Lebih saiz pendek saiz penis b`makna makin kurang udara yg d`pam masuk. Tapi jika saiz penis suami agak panjang, lakukan t`jahan yg pendek dan pantas.

* Sekiranya uols m`alami buat pertama kali, uols cuma perlu m`ambil sikap b`sahaja dan tidak perlu m`buatnya m`jadi masalah besar. Apatah lagi, ia bukanlah sesuatu yg d`sengajakan. Uols boleh m`tertawakan, buat2 tdak m`dengar atau m`nikmatinya. Ia adalah sesuatu yg NORMAL. Tapijgn pulak menuduh pasangan suka buang angin secara sembarangan.



p/s : Tolong jgn anggap aku ni dirty-minded,ok. I`m giving u what you`d get to know. I`m such an open-minded person but in good ways especially about health.

p/s : Sharing is Caring. Caring is Loving. Loving is Caring. Whatever laaaaa!!!!

p/s : 18 SX ke article ni,uols???? Tak kan....kannnnn...kannnnnn. ;)

p/s : Hatyai - aku postpone dulu. Nanti la....bila dah tak hujan, baru aku pegi. Huhuhuhu......

8 comments:

maza said...

cek hanya pembaca silence..

cuma hat benda tak faham tu, apa ka Doggie Style.. huhuhu

maaflah, cek jejaka innocent gitew.. huhuhu

hehehhee

Zyma Saad said...

Kanda Maza....

Ececece.....ekau buat2 tak tahu lak ye. Huhuhuhuhu.
Nanti kang den ckp kat sini, ekau kato den lucah. Wakakakaka.
Doggie style?? Ekau balik rumah karang nanti, ekau tgk la anjing2 kat luar rumah acting Doggie style.

Ekau innocent ye?? Den tabik kek ekau......

:)

Yunus Badawi said...

Kawan aku ada bagi tahu doggy style ini sesuai utk org tua. Maksud dia bukan doggy yg kita faham tu tapi cuma cium2 dan jilat2 SAHAJA mcm dog tu wakakaka

Yunus Badawi said...

Bila ko nak ke Hatyai?

maza said...

lah yea ker?

masalahnya, my neighborhood area has only cats, not dog.. huhhu

camner tu? heheheh

Zyma Saad said...

Yunus Badawi a.k.a YB.....

Pecah perut aku baca komen ko,YB.
Geli geleman tengkok aku weyyy.
Uwekkkkk....

Kah-kah-kah-kah....keras perut serta pankreas aku nihhhh. Adehhhh..

:)

Zyma Saad said...

Yunus Badawi lagi....

Mcm mana nak pegi Hatyai,YB...
Hujan lebat siot kat sini. Tak nampak jalan langsung. Hubby aku kompom tak mau pegi sana. Hujan lebat sgt.
Nnti la.....nanti aku cakap kat ko kalau ko nak bawak family ko sekali. Kita pegi sesama,ok.

:)

Zyma Saad said...

Kanda Maza.....

Hmmmmm, ekau tgk la Cat Style.
Kalau takde gakkkk.....ekau tgk la Maza style!!!
Muahahahahaha.....(gelak mcm setan nihhhhh).

;)