11.8.10

Salam Ramadhan Al-Mubarak

Salam Ramadhan Al-Mubarak.
Selamat m`jalani ibadah puasa.
Semoga p`olehi k`berkatan dari Illahi hendaknya di bulan Ramadhan.

Selamat menunaikan ibadah solat Tarawikh.
Semoga p`olehi ganjaran yg b`lipat ganda hendaknya.


Kurangkan kontroversi.
Tingkatkan kualiti diri di bulan Ramadhan.
****************

** Tadi aku pegi b`solat Tarawikh di surau yg b`hampiran dgn rumah ku. Imam yg m`imamkan jemaah surau m`punyai bacaan yg indah & suara yg merdu serta asyik sekali. Jatuh hati dgn bacaan surah2 suci t`sebut. Cara Pak Iman t`sebut b`zikir, b`tasbih, b`wirid........aduhhhh, merdu sekali. Pak Imam t`sebut adalah antara imam yg t`pilih utk kawasan tempat tinggal ku setiap kali bulan Ramadhan. Beliau juga adalah p`ceramah kelas agama & pensyarah di s`buah IPT di Kedah ni.

Hubby pulak b`solat Tarawikh di masjid b`hampiran tempat keje beliau. Aqif pun aku angkut sama sbb takde org nak "look after" dia. Untungnya Si Debab ni tak buat hal dlm surau. Aku pilih tempat yg paling hujung sbb nak letak Si Debab atas tilam kecil dia. Aku selalu b`pesan pd Si Debab jika aku atau Babahnya b`solat, jgn ganggu & jgn baring2 atas sejadah. SELALU aku b`pesan setiap kali nak tunaikan solat. Dan Si Debab dah biasa dan tak pernah ganggu atau m`rengek tika aku atau Babahnya b`solat. Tapi yg penting s`kali, susu s`botol perlu d`sediakan.

Kalau tak....hmmmmm, mau Si Debab ni panjat2 belakang aku / Babahnya atau tido atas sejadah. Siap b`guling2 lagi gituuuuu.......**


p/s : Daku mohon ampun & maaf andai t`salah budi bicara dan t`kasar bahasa s`lama kenali uols dlm alam maya. Semoga Ramadhan kali ini m`beri nur kasih & k`berkatan b`sertakan ganjaran yg b`lipat ganda buat semua kita, Insya Allah. Jaga kesihatan. Jaga family ye.

23 comments:

Jard The Great said...

selamat berpuasa kak.. sy sihat je. tambah sihat kot. insyaAllah nak turunkan semasa ramadhan neh.. ekeekeke..

hope everything is going well with you. =)

Tirana said...

Selamat berpuasa Zyma...

DrSinga said...

salam Ramadhan Zyma!!!
tak larat jangan puasa tau!!!!
kesian Baby....

kakpah said...

selamat menjalankan ibadah puasa. semuga mendapat ganjarat berlipat ganda. maafkan segalan gurauan kakpah.
take care..

Catwoman said...

Jard The Great....

TQ very much, Dear.

You can do it. Go, go, chaiyok !!!

Take care ye, Jard.

Insya Allah, ev`rything is still well, so far. :)

Catwoman said...

Akak Tirana....

TQ very much, Akak Tirana.

Selamat b`puasa buat Akak Tirana & family jugak ye.

Jaga diri, Akak Tirana.

:)

Catwoman said...

DrSinga.....

Salam Ramadhan 2 u 2, Doc.

Insya Allah, sy pasti m`dgr nasihat Doc. TQ very much ye, Doc.

:)

Catwoman said...

Kak Pah.....

TQ very much, Kak Pah.
Selamat & sejahtera utk segala yg Kak Pah lakukan juga s`panjang bulan ramadhan (dan bulan2 lain juga) yg penuh k`berkatan ini, Insya allah.

Kak Pah takde buat salah apa2 pd sy. Walau apa pun, saling m`maafkan adalah tuntutan dlm agama kita. Sy juga mohon maaf dari Kak Pah jika ada t`salah budi bicara & t`kasar bahasa s`lama kita di alam maya ini ye.

Take care, Kak Pah.

:)

julietchun said...

bagus betul aqif tak buat hal dlm masjid. slm ramadhan.

Ku Tak Sempurna said...

baiknya aqif... ;D



selamat berpuasa.. maaf zahir batin eh..

en_me said...

Kalau tak....hmmmmm, mau Babahnya panjat2 belakang aku tido atas aku. Siap b`guling2 lagi gituuuuu.......**

oops.. bulan pose wehhh.. ahaha

syah shah said...

Selamat berpuasa kak... Semoga buleh puasa penuh... Aminnnn... Heheheheheh :D :D

meo188 said...

slmt berpose :D

ckLah@xiiinam said...

Jangan ngelat sahur ya....semoga kuat Ramadhan ini walaupun ada orang membesar dalam badanmu yang ramping tu...

Catwoman said...

Julietchun.....

Puas jugak la aku b`cakap dgn Si Debab ni. Tapi OK la sbb dia mahu dgr cakap aku & Babahnya. Alhamdulillah.

Catwoman said...

KTS......

Tima acih Kakak KTS....Aqif pun nakal jugak tau.

Hihihhihi....

Awalnya ko b`maaf zahir batin dgn aku, Yang. Mcm besok dah raya la pulak. Alahaiiii.....

:)

Catwoman said...

en_me.....

Haiiipppppp, itu xtvt waktu malam.
Shhhhhh.....diam !!!

Huhuhuhuhu.....

:)

Catwoman said...

Syah Shah.....

Insya Allah. I`ll try my level best to full 30 days of fastings.

Tapi bila dah sarat2 & padat2 ni.....kene lebih kesiankan kat baby dlm peyut, Dik. Akak kene bagi dia makan dgn cukup. Kalau tak nanti dia lemah. Akak pun lemah.

Uwaaaaaaaa........

:(

Catwoman said...

meo188....

TQ very much ye, meo188.
May god bless you.

:)

Catwoman said...

CkLah....

Insya Allah. Semoga kita sama p`olehi k`kuatan utk meneruskan Ramadhan tahun ini, CkLah.

DrSinga pun nasihat yg sama mcm CkLah kasi nasihat ni. TQ very much ye. Nasihat seorg doctor & nasihat seorg cikgu amat b`manfaat utk sy.

:)

Kak Long Mawar Merah said...

Selamat Berpuasa Zyma.

Bertuahnya Zyma sebab Aqif tu good boy, dengar cakap mummy dan abahnya tu. Taklah risau nak bawa berterawikh sama ya.
Semoga Zyma dikurniakan kesihatan yang baik dan diberkatiNya.
Jaga diri dan family baik-baik.

Isyrak said...

salam ramadhan kak :)

Isyrak said...

salam ramadhan kak.