12.7.10

My Little Hero

How are we so "different"?
If "different" is just a thing.
If we all have certain features,
What does "different" bring?

People filled with hatred,
Can't possibly see,
That there's not really "differences"
Between you and me.

Looks can't show "difference",
If they're just there to be seen.
If you don't look like someone else,
Why are they so mean?

If being "different" is what is wrong,
I'd rather not be right.
And I'd want to finish living,
Doing the "different" fight.


*****************************************************

B`syukur ku dgn apa yg ku miliki. Aku hanya yakin & percaya s`sungguhnya setiap jodoh, rezeki, k`sihatan yg stabil serta nikmat k`hidupan yg ku lalui adalah milik dari ALLAH s.w.t.

Aku b`syukur anak sulung ku, Mohd Aqif Hakimi (si Debab) m`besar dlm keadaan yg sihat, selesa, bahagia dan punya sedikit k`senangan. Dia seorg anak yg pintar. Ku sedang m`corak anak ku ini utk m`jadi seorg wira b`nama juruterbang. Itulah cita2 ku di masa kecil....tapi tak t`capai utk m`jadi seorg juruterbang atas byk sebab. Kini aku m`corak anak ku dgn harapan dia m`jadi seorg wira juruterbang dan dapat m`harumkan nama serta martabat family ku.

Tunggu masa utk m`lihat anak ke-2 ku pula.....tak lama lagi, Insya Allah. Ku m`doakan yg baik2 utk dia, Insya Allah.

Aku m`lihat progress si Aqif di depan mata ku sendiri. Setiap masa dia ada dgn aku. Aku lihat cara dia b`main, makan, minum, menangis dan lain2 lagi. Aqif suka tgk aeroplane, suka pets, suka Sesame Street & The Lion King, suka conteng2 dinding rumah ku & dinding rumah Tok dia, suka gigit peha aku..........huhuhuhu.

Itulah Aqif - my little hero who loves to bite my thigh !!!! Ya, wira ku yg debab lagi pintar........

"Semoga m`jadi seorg juruterbang bila dewasa kelak ye, Nak ye." - Mama Buyong @ aku

12 comments:

Mak Su said...

insyallah.... berjaya seperti harapan bondanya :)

nanti boleh bawak maksu jenjalan di udara ek :)

mancai said...

peh.. pilot aper tu? airforce ke?

Ku Tak Sempurna said...

mesti mamanya suka conteng rumah gak dulu2 ni

.
.


.
.
errr.. sekarang pun conteng rumah gak?? ish ish ish.. :P

maza said...

cayo! cayo! cayo cayo!..

hehehehe

mmudah2an yg baik2 sahaja..mencapai segala2 yg murni gitew lorr..

tasekM said...

lama tak lawat yu. sehat yang...?



.

Tie said...

Itulah harapan setiap ibu. Harap ianya menjadi kenyataan.

Catwoman said...

Mak Su....

Itulah harapan sy, Mak Su.

Bolehhhhhh......Mak Su nak Aqif bawa Mak Su ke mana, cakap je...

Hihihihi.........

:)

Catwoman said...

mancai....

Aku lebih suka dia mejadi pilot airlines. Dan aku juga suka pd uniform pilot airlines....kemas, nampak segak.

:)

Catwoman said...

KTS......

Mcm mana ko tahu aku suka conteng2 rumah dulu2?? Ko ngintai aku ye....

Aqif pantang nampak pen atau pensel, mesti dia conteng2 rumah. Mcm2 muka makhluk kat dinding yg dia cipta. Haishhhhhh.....

Harap2 dia adalah seorg pilot yg boleh melukis laaaa.....

:)

Catwoman said...

Kanda Maza......

Terima kasih byk2 ye, Kanda Maza.
Doakan yg baik2 buat kami anak-beranak ye.

:)

Catwoman said...

tasekM @ TM....

I sihat....Alhamdulillah.

Thanks ye....

You apa khabar, TM??

:)

Catwoman said...

Kak Tie.....

Itulah harapan besar sy, Kak.
Nak tgk Aqif besar di depan mata, belajar hingga sukses dan terbang di udara sbg seorg juruterbang.

Terima kasih byk2 ye , Akak Tie...

:)