16.7.10

Abang

"Abang, come to Mama, please." - Aku panggil Aqif.

Aqif tak kasi respon. Diam je.

"Abang, come to Mama, please." - Sekali lagi aku panggil Aqif.

Takde respon jugak. Terus b`main dgn toys kebagai.

"Baby Aqif Cinta Hati Mama, come to Mama, please." - Aku panggil Aqif dgn lebih manja.

Cepat2 dia lari t`ketek2 ke arah aku. Siap peluk dan cium pipi aku lagi. Hmmmm, mcm tak nak adik je si Aqif nihhhhh. Aku panggil dia abang, tak kasi respon pun. Bukannya apa, aku nak dia biasakan diri dgn panggilan abang.......dan jadi seorg abang yg baik kpd adiknya.

Sabar je la.......



p/s : Tgh plan nak ke Pulau Langkawi. Besok. Bukan hari ni. Ntah kenapa tiba2 t`ingat Pulau Langkawi. Dulu2 punya citer, ada s`seorg p`main bola sepak Kedah yg b`asal dari pulau ni, pernah m`jadi 'kumbang" dlm hati ku. Citer cinta usang laaaaaaaa.............dah b`habuk dah!!!! Huhuhuhuhuhu............sekian. Terima kasih.

8 comments:

maza said...

selamat pergi dan selamat pulang jua dari Langkawi....

jenguk2 juga kalau2 harga tambang ferry sudah melambung..

ker ekau naik kapal terbang ke seberang sanun! hmm..

KTS said...

kalau dah adik, camana la gamaknya eh..


:D


pulau langkawi?? terus teringat cokelat.. :D

Syah Shah said...

Si Imran tu, kadang panggil nama pun dia buat dek aje... Tapi kalau cakap, JOM! Dari hujung rumah dia berlari datang... Kikikikikik :P :P

zan xray said...

tempat jatuh lagi kan dikenang

ada nostalgia lagi yg tersimpan.

Kak Tie said...

Zyma, masa dulu, kak tie biasa panggil sikakak tu sebagai adik. Tapi bila baby dalam perut (sibongsu) membesar, kak tie start panggil dia kakak, lama-lama dia terbiasa sebab dia panggil baby dalam perut tu adik. Err... confuse tak ?

Yunus Badawi said...

Salam Catwoman.

Jangan risau sangat kalau dia belum bersedia dipanggil abang. Dia masih kecil dan tak berapa faham lagi.

Atikah masa dapat adik pun tak nak dipanggil kakak. Dia nak maintain panggilan adik utk dia (sebab dia ada abg sulung) dan adiknya pula disuruh panggil baby.

ibundo said...

anak-anak ni macam tau-tau je yang dia takkan jadi centre of attraction lagi.
take care...

Dr Singa said...

cekelat Daim murah kat Langkawi...
(ada kaitan tak...?)