17.6.10

Si Debab Ku Demam.


Si Debab aku ni baru lepas ngamuk........

Aqif ngamuk sebab aku tak belikan dia toy (backhoe........). Actually, dia rindukan Babah dia. Kalau dia nangis sebab rindukan Babah dia, aku b`ganda nangis sebab rindu kat Babah dia jugak. Aku mmg tak boleh tgk Aqif nangis dan sebut2 nama Babah dia, sebab nanti aku yg nangis dulu.

Dua minggu lebih dia tido dgn kain pelekat Babahnya. Aqif demam sejak s`mlm...flu dan batuk sikit. Aku dah kasi makan nasi (lauk udang goreng adalah menu wajib si Aqif. Mesti kene ada....). Then, aku kasi dia tido.........kesian dia !!

Badan dia mmg s`mkin besar dan debab......mcm aku masa kecik2 dolu2. Debab. Besar. Kuat nangis bila kene usik. Byk akal. Aku ikut gen Abah aku (tinggi dan besar masa kecik2. Bila dah dewasa, aku masih tinggi tapi kurus slim).

Now, Aqif pulak ikut frame aku masa kecik2. Tinggi. Besar. Debab. Tembam. Lasak. Kuat Makan. Kuat nangis. Kuat n*n*n (breastfeeding masih belum mahu putus daaaaaa.......malam2 Aqif mesti cari jugak).

23 June, dah tak byk hari lagi..........alahaiiiii.




**Babah, cepatlah balik. Anak demam ni.......**

22 comments:

sayangsayangibu said...

kesian..
anak demam kerinduan..
mommy pun ridu rinduan

sabar ye..

zino said...

anak saya si hazwan tu pun dah mendebab hehe

DrSinga said...

hehehe...
hapak dah kain tu yannnggg...

DUN Behrang 2020 said...

Sabar ye...babah tu pun rindu gak ngan korang berdua tu...semoga aqif cepat kebah...

julietchun said...

udang hari2? errr..aku pun suka :P

syah shah said...

demam rindu le tu kot... selalu kerap jumpa, ni berminggu tak ketemu... kita dah besar ni pun buleh demam kak... Hohohohohoh :D :D

akak, hati-hati ye? udang dan sotong paling tinggi kolesterolnya... apalagi bila digoreng... kene cari lauk alternatif lain kak...

zonaku said...

sabar2.. kejap jer lagik yer....

moga aqif cepat sembuh

maza said...

aqlan juga kena selsema...tapi di bawah terkawal..

kesian seh, baby kena demam.. terutama ibunya.. tak tidor malam lorrr

kakpah said...

sian. sama-sama rindu lah tu. Ko pun tido pakai kain pelikat babah juga?

zan-xray said...

huhu kesiannya..
tak tertanggung dah rindu ya.
sabar sabar

chekgu BaniHassim said...

dabel trabel nih...
2-2 skali rindu laa ngn abahnye...
takpe, bwk2 sabar...

nnti bile dah jumpe, ilangkan rindu sepuas2nye..huhu

Catwoman said...

sayangsayangibu @ SSI..

Huhuhuhu....sy lebih kesiankan si Aqif. Masih demam, flu dan batuk...

:)

Catwoman said...

zino....

Sama2 m`debab b`sama Aqif...huhuhu.

:)

Catwoman said...

DrSinga.....

Lagi bau hapak, lagi la Aqif suka.....nikmat tak t`hingga !!!

Huhuhuhuhu....

:)

Catwoman said...

DUN Behrang 2020....

Saling m`rindui....huhuhuhu.

Aqif masih demam, flu & batuk...
Sy juga harap Aqif cepat2 sembuh.
Duhai anak....

:)

Catwoman said...

Julietchun...

Ko pun suka udang? Ko kene jadi anak aku la cenggini....boleh la ko makan udang hari2.

Hihihihi....

:)

Catwoman said...

Syah Shah....

Penyakit rindu ni hanya akan pulih apabila Babahnya ada di depan mata. Huhuhuhu.....

So far, itu je yg Aqif suka makan. Kdng2 Akak blend udang rebus dan masukkan dlm sup sayur, kdng2 Akak buat udang goreng tanpa letak garam, kdng2 Akak buat sup sayur b`sama udang.

Sotong, ayam, ketam, kerang2... Aqif tak suka. Dia akan pekup mulut dia jika Akak suapkan dia dgn makanan tu....

Tadi Akak buatkan Aqif Makaroni B`kuah Sup. Akak campur carrot, kubis bunga, kacang pis dan udang. Aqif makan byk....

Huhuhuhu......

:) Thank you 4 ur info ye, Dik.

Catwoman said...

zonaku...

Sy masih dpt sabar, tapi Aqif ni asyik sebut2 nama Babah dia....
Kesian pulak sy tgk dia....rindu kat Babah dia.

:)

Catwoman said...

Kanda Maza....

Musim yg tak menentu....kejap panas, kejap hujan.

Semoga cepat sembuh ye, Baby Aqlan.

:)

Catwoman said...

Kak Pah....

Itu la, Kak. Bila b`jauhan, cenggini la rasanya....rindu!
Anak pulak demam...flu & batuk sbg extra bonus. Penat gak la bila dia tak nak tido nyenyak malam2....

Sy pun d`bekalkan sehelai kain pelekat Babah si Aqif. Kalau takde kain pelekat, mau t`kojong gak otot2 wanita sy ni.....

Huhuhuhuhu....

:)

Catwoman said...

zan-xray......

Uwaaaaaa.....mau nangis aku jika Aqif asyik tanya & sebut2 nama Babahnya.

Sedih tau....dah tu lak, Aqif demam masa Babahnya b`ada di Tanah Suci.

Huhuhuhuhu...

:)

Catwoman said...

C-B-H....

Kamu ada family sendiri nanti, kamu tahu la mcm mana rasanya bila b`jauhan. Huhuhuhu....rindu woooooo!!!

Huhuhuhuhu....

:)