9.6.10

Aku Temui Dia Tanpa Dirancang.

Dia anak malang.
'
'
'
'
Dia anak tanpa ibubapa.
'
'
'
'
Entah ke mana ibubapanya m`hilangkan diri.
'
'
'
'
Aku telah d`jodohkan-Nya b`temukan anak kecil ini petang tadi.
'
'
'
'
Dia tidak tahu apa2.
'
'
'
'
Perutnya kosong dan lapar.
Comot keadaannya.
'
'
'
'
Aku b`simpati pada anak kecil yg tiada ibubapa itu kerna aku juga punya seorg anak kecil (Aqif) dan seorg lagi yg bakal m`lihat dunia tak lama lagi.
'
'
'
'
Biarlah aku m`jaganya walau utk satu malam yg sementara cuma.
Beri dia makan dan minum.
'
'
'
'
Besok aku akan fikirkan hala tuju anak kecil ni.
Yang pasti, dia juga wajar d`beri kasih sayang s`layaknya.

p/s : Apakah doa aku telah t`jwb? Apakah ALLAH telah m`dengar doaku agar d`beri peluang utk m`bantu anak2 yg malang seperti anak kecil tanpa ibubapa ini? Atau ini hanyalah suatu k`betulan......?? Biarlah dia tido di sebelah aku dan Aqif malam ni. Semoga besok m`janjikan hari yg indah dan ceria buatnya.

14 comments:

en_me said...

meooowww..

syah shah said...

anak kucing ke anak orang ni kak?

Catwoman said...

en_me....

Bukan anak kucing la.
Seorg kanak2 b`usia 4 tahun. Girl.
Aku t`jumpa kanak2 tu sedang nangis. Takde mak ayah.

Huhuhuhuhu....

:)

Catwoman said...

Syah Shah......

Anak org. Seorg kanak2 p`puan. Umur 4 tahun. Akak t`jumpa masa balik dari keje. Nangis sbb lapar. Entah mana peginya mak ayah budak p`puan ni.

Tak sampai hati nak biar kanak2 ni, bimbang org jahat amik k`sempatan atau apa2kan kanak2 ni, Dik. Akak bawa balik rumah. Jap lagi nak bawa ke balai polis utk buat report.

Akak tak boleh m`jaga kanak2 ni jika takde k`benaran pihak polis atau badan k`bajikan.

:)

julietchun said...

kena buat polis repot takut lain plak ceritanya nanti.

DrSinga said...

laaa...
kesiannya...
mana mak ayahnya....

Mawar_berduri said...

la......seb baik la akak yang jumpe....kalau terbiar macam2 boleh jadi ..

sayangsayangibu said...

errppp...ada orang buang anak ke?atau kanak2 tersesat..camne cerita kesudahnya ye?

Adimuz said...

salam...

saspen nih..

anak kucing kot.

Catwoman said...

Julietchun....

Aku dah serah kanak2 tu kat pihak b`tanggungjwb. Semoga ALLAH pelihara dia.

Aku tak boleh m`jaga dia sbb tiada k`izinan dari mana2 pihak b`kuasa.

Harap2 kanak2 t`sebut dpt b`temu org tuanya kembali, Insya Allah.

:)

Catwoman said...

DrSinga.....

Ntah la, Doc...
Masa sy t`jumpa kanak2 tu pun, hanya dia seorg diri je. Takde mak ayahnya....

Kanak2 tu lapar....sy bawa balik dan kasi makan. Tak sampai hati biar dia lapar.

:)

Catwoman said...

Mawar_berduri....

That`s why Akak bawa balik dia ke rumah dan bersihkan dirinya. Kasi makan dan tido. Kesian sgt kat dia.

Tambahan pulak Akak tgh preggy, tak t`gamak nak tgk kanak2 tu tak makan & m`rayau2....sikap seorg ibu tetap ada dlm diri Akak sekalipun kanak2 tu bukan anak Akak, Dik.

:)

Catwoman said...

SSI.....

Sy t`jumpa kanak2 yg t`biar dan takde mak ayahnya. Ntah mana la peginya mak ayahnya.....tinggal kanak2 ni seorg diri.

Sy dah serahkan kanak2 tu kpd pihak b`tanggungjwb. Sy tak boleh jaga dia sbb takde k`izinan dari mana2 pihak b`kuasa.

:)

Catwoman said...

Cikgu Adimuz....

Jika anak kucing, sy tak akan benarkan anak kucing tu tido sebelah baby sy yg masih kecil.
Anak org la, Cikgu....

Sy hanya m`jalankan tanggungjwb sosial dan sbg umat Islam. Tak t`gamak m`lihat kanak2 tu tak makan....

:)