25.5.10

Sydney, Australia

Aqif m`amuk tadi sbb Babah dia takde sama dgn kitaorg. Nangis agak lama gak. Aku lupa nak bawa kain pelekat (yg tak basuh 2-3 hari punye...). Akhirnya aku b`jaya jugak kasi dia diam dgn kaedah seperti biasa; breastfeeding laa...huhuhuhu....then dia t`tido. Aku kasi dia tido meniarap....Hopefully, nyenyaklah tido dia.......Insya Allah.


Dah tido ke, uols??'
'
'
'
'
Aku tak boleh tido sbb b`ubah tempat. B`ubah suasana. B`ubah segalanya. Anak dlm peyut pun tak nak tido....asyik nak menendang peyut je. Aqif je yg dah tido.
'
'
'
'
Alhamdulillah, aku dan Aqif tiba dgn selamatnya di Sydney........di Sydney, aku tinggal di rumah seorg sahabat dari M`sia yg telah lama menetap di Sydney, Dalina. Dia yg picked up aku dan Aqif di Kingsford Smith International Airport tadi.
'
'
'
'

Ketika dlm flight : -

****************

P`jalanan di awan biru yg agak lama dan m`letihkan badan namun penuh dgn pengalaman indah b`sama anak k`sayangan ku, Aqif. K`betulan seorg adik lelaki kpd abg ipar aku b`tugas dlm flight yg sama. Ijam namanya. Dia adalah seorg cabin crew. What a small world!!! Dah lama aku tak b`temu dgn Ijam ni.
'
'
'
'
Aqif k`bosanan ketika dlm flight. Usually, dia bebas b`main dan b`gerak sana dan sini. Tapi dlm flight, dia kene duduk diam2. Guess what he did in the flight?

"Mama, aiyishiyi. Ma.....ma......aiyishiyi." - Aqif
(Maksud bahasa Jerman Aqif : "Mama, Sesame Street. Ma.....ma.......Sesame Street.")


Dia minta nak nonton Sesame Street. I couldn`t help him. CD Sesame Street dlm luggage.


"No Sesame Street, Aqif. Behave yourself and sit down." - Aku suruh dia duduk diam2.

"Ma.....ayen ying. Ma......ayen.....ma.....ayen ying." - Aqif bising2 mintak nak nonton The Lion King pulak, sambil tu dia korek2 mata aku yg tgh pejam nak tido.
(Maksud bahasa Jerman Aqif : Ma....lion king. Ma....lion.......ma...lion king.)


"No Lion King. Aqif sleep ye." - Aku


Lepas tu dia mintak Babah dia pulak. Aiyooooo.......wa sakit kepala ooooooo!!!! Lepas tu Aqif korek hidung aku pulak......ayoyoooo!!!


*********************************************************
Info :

**********

Sydney is the largest city in Australia, and the state capital of New South Wales. Sydney has a metropolitan area population of approximately 4.34 million and an area of approximately 12,000 square kilometres. Its inhabitants are called Sydneysiders, and Sydney is often called "the Harbour City". It is one of the most multicultural cities in the world, reflecting its role as a major destination for immigrants to Australia.

Seasons in Australia :

Spring - Sept - Nov
Summer - Dec - Feb
Autumn - March - May
Winter - June - Aug

The best seasons utk dtg b`cuti atau b`kunjung ke Australia adalah pd Spring (musim bunga) atau Autumn (musim luruh).

Currency; MYR to AUD as below :

1 MYR = o.366255 AUD

Meanwhilst, AUD to MYR :

1 AUD = 2.73034 MYR



OK, that`s all at this moment. Aku akan update lagi day by day (anyway, depends on my schedule.........hopefully, I`ll do have time to update our journey in Sydney, AUS).

Salam to all.

Jaga diri.
Hiasi peribadi.
Senyum hingga nampak gigi.
Hihihihihi......

14 comments:

maza said...

selamat tiba zyma huhuhhu

kasihibu said...

Alhamdulillah..selamat sampai... ;p

Syah Shah said...

adik lelaki kepada abang ipar maknanya adik ipar lah, kan? Kikikikik :P :P

Aiyooo... Akak minta tolong babah Aqif courier kain pelekat laa kalo camtu kak... Sian ooo budak asek nanges, buleh lemas dan sesak nafas nanti...

Catwoman said...

Kanda Maza....

Sakit ponggong tau....lama sgt dlm flight. Rasa mcm nak t`cabut je tulang2 ponggong den ni haaa....

Skrg di Australia...tgh musim luruh (Autumn).

Den tak leh tido lagi nihhhh.....
Tido2 ayam je yg dpt den nikmati.....huhuhuhu.

:)

Catwoman said...

sayangsayangibu....

Alhamdulillah......selamat hendaknya, Insya Allah.

:)

Catwoman said...

Syah Shah.....

Itu pramugara yg b`nama Ijam adalah adik ipar kpd my big sis. Huhuhuhu......

Akak tak lama di Sydney, Dik. Habis keje, balik la ke M`sia.
Akak akan balik b4 31/05/2010.
Sbb Babah si Aqif akan ke Tanah Suci utk buat Umrah pd awal June.

You take care ye, Dik.

:)

Catwoman said...

SEKEJAP LAGI AKU NAK PEGI KE OPERA HOUSE, SYDNEY.

TAPI AKU KENE TIDO DULU....KANG MAMAI PULAK ATAS JALAN.

HUHUHUHUHUHU.......

MENGANTUK WEHHHHHHHH.....TOLONGGGG!!! TAPI KENAPA MATA TAK NAK TUTUP LAGI NIHHHHHH..........

TOLONGGGGGG !!!!

julietchun said...

posing maut ler kat sydney,bleh la aku cuci mata skit :P

CITY® said...

salam zyma darling,

heeeeeeeeee..
dah sampai sydney la ke?
waaaaaaaaaaa jeles tul la
sori lama tak lepak sini
banyak problem lak
egegeggegeg....

jaga diri ya
enjoy ur trip
semoga semua selamat dan berjaya

Dr Singa said...

wahhhh...bestnya....
hapdate gambor cantek2 tau!!!
Aqif cakap Jerman ke Russian tu??
:)

Catwoman said...

Julietchun....

Posing maut ala2 Paris Hilton ke?
Aku posing manja2 je....

Huhuhuhu....

:)

Catwoman said...

BlueCITY....

W`salam Biru Darling....

You juga punya peluang utk sampai ke Sydney nanti. Pasti ada rezeki utk you juga, Insya Allah.

Takpe....I memahami keadaan you.

Jaga diri ye...

:)

Catwoman said...

DrSinga.....

Hihihihi......biasa2 je, Doc. Nanti doc juga ada peluang utk sampai ke Sydney. Pasti ada rezeki utk Doc juga, Insya Allah.

:)

Aqif cakap bahasa Sesame Street... dia hanya faham bahasa Sesame Street je. ELMO, BIG BIRD.

Huhuhuhu.......

Syah Shah said...

ooo camtu.. kira biras laa kan? Hihihihihi :D :D