9.2.10

Mangkuk Tandas Atau Mangkuk Ayun??

N3 kali ni agak ngeri dan boleh m`lemahkan semangat. Bagi yg lemah semangat dan lemah jantung...........sila abaikan n3 ini ye. Aku bimbang uols pitam atau terus padam (padam lampu laaaaaa.........).


Kisah ni dah lama b`laku tapi sbg p`kongsian, aku rasa tak salah utk d`jadikan kisah sbg iktibar supaya ianya tak b`laku pd kita mahupun ahli keluarga kita. K`cederaan ini adalah b`punca drpd salahguna mangkuk tandas (yg jenis duduk punye...).

Tandas cenggini hanya sesuwai utk duduk......bukan utk m`cangkung. Tapi ramai di antara kita yg suka m`cangkung atas tandas cenggini. Alaaaaaa, jgn la takut kuman gigit montot tu. Sikit je......hihihihihi.

'

'

'

'

'

Nak kuman gigit ke atau nak jadi cenggini??? Sila jawab.......sila jawab!!!

Sakit tauuuuuuuu..............


Sakittttttttttttttt.........uwaaaaaaaaa!!!!


Aduhhhhhhhhhh............mangkuk tandas makan montot manusia!!!!




p/s : Sila b`waspada walau di mana jua kita b`ada. Baca doa dan selawat ye......

p/s : Sila la jaga ASET yg mantap ni.......bukan senang nak dpt yg mantap dan gebu. Huhuhuhu.

42 comments:

xiiinam said...

Uih...kejamnya Zyma malam ni!!!!





Ngeri tawwww...

izan said...

zyma...

ohhhh tidak.... nyeri rasanya.... x sanggup nak berlama....

len kali kasi pic tu blur sikit... huhu..akak lemah semangat....

zino said...

aduhhh sakit tu..

Akeji Hiroshi (formerly known as Mr. Ajai) said...

haiyaa. tajuk sungguh menggoda.

isi entri sungguh...?

:|

isikan tempat kosong.

mancai said...

peh ngeri beb... ni yang seriu nak kasi anak aku duduk kat tandas rupa gini ni...

Zyma Da` Catwoman said...

xiiinam a.k.a CkLah......

Owh tidakkkkkkk.......

Daku sendiri jua rasa m`loya pabila sedang menempek gambar itu.......uwaaaaaaaaaaa!!!!!


Ngeri, ngeri!!

:)

Zyma Da` Catwoman said...

Kak Izan.....

Pitam tak masa tgk gambar2 ni??
Kalau pitam, maknanye sy dah b`jaya m`mitamkan Akak Izan la.
Hak-hak-hak-hak.....

:)

Zyma Da` Catwoman said...

zino.....

Ya, ianya mmg sakit sbb tak ikut rules & regulation tandas duduk itu.

Inilah padahnye....

Sakit tauuuuuuuuu!!!!

:)

Zyma Da` Catwoman said...

Akeji Hiroshi......

Sungguh m`goda jugak kot???

Ko suka la n3 aku kali ni ekkkk?

Muahahahahahaha......

:)

Zyma Da` Catwoman said...

mancai......

Ko train dia elok2 la. Bagaitau cara2 m`guna tandas dgn betul.
Tandas mana2 pun...kalau nak jadi kemalangan, ianya akan jadi jugak, Bro.

Actually, displin diri la yg m`mainkan peranan penting.

**Aku m`loya tgk gambar ni tau. Tapi sbg p`kongsian, aku kene b`lagak berani....walhal, b`binau bijik mata aku nan dua bijik nihhhh.

:)

zan-xray said...

aku suka tandas cangkung hehe..
tapi kalau aku je guna aku suka tandas macam tu.
kalau dok hotel aku duduk je tapi sebelum tu aku jurus betul2 atas tu.
takut oo kalau jadi. dibuatnya kaki tersangkut dalam tu dalam keadaan tak berbaju seluar awww tidak.
zyma, cepat2 buat entry baru aku dah loya tengok nih adoii.

julietchun said...

kalo rasa geli nak duduk atas mangkuk tandas tu baik membuang dilantai saja kan. Memang selalu nampak kesan tapak kaki atas mangkuk tandas.

Mak Su said...

aiyoyo

syah shah said...

Padan muka dia... Itula, dah buat mangkuk tandas tu untuk duduk, ko pi mencangkung... Lainkali nak cangkung, pi masuk toilet cangkung laa in the first place... ngok ngek sungguh...

ONE ZABA said...

pesen orang kita...nak jugak berak cangkung!!!

blueCITY® said...

huh!!!

mmg ramai yg tak reti guna
ada ke dia mencangkung atas tuh
huwaaaaaaaaa

mmg geram jer
nak kena sekeh gak jer kan kan

heeeeeee

Ku Tak Sempurna said...

OPOCOT!!

menyesal kuteruskan baca ini n3

.
.


errrrr... takuuuuttt

AISYAH HANI said...

mak aiii ngerinya... harus ubah tatacara ke jamban ni..huhuhu

maza said...

dolu2.. maza jakun tengok mangkuk ayun itu..

apa taknya.. rasa mcm tak boleh nak keluar kalau duduk ni...

biasa kat kampung yg jenis atu lagi.. hehehe. kira cangkung jer, selesai urusan..

skrg ni, maza dah tau gunakannya..

kalau kat tandas awam, sedapatnya maza cari yg cangkung punya...

kalau kat rumah rasanya prefer yg mangkuk ayun ini.. sbb lebih bersih lorrr.. (rasanya ler) hehehhehe

Zyma Da` Catwoman said...

Zan-xray.......

Aku suka tandas m`cangkung.. selesa dan agak selamat(so far laa)
.

Aku rasa ko kene dok di hotel la. Baru la sesuwai......

Hihihihihii......

:)

Zyma Da` Catwoman said...

Julietchun....

Aku setuju dgn ko. Better buang je atas lantai dlm tandas. Selamat dan selesa.

:)

Zyma Da` Catwoman said...

Mak Su.....

Yennadey!!!

Hihihihihi.....

:)

Zyma Da` Catwoman said...

Syah Shah.....

Adakalanya kemalangan cenggini t`jadi tanpa kita duga. Tapi itu lah.....kita semua mmg perlu b`hati2 walau di mana jua kita b`ada.

Minta d`jauhi dari perkar buruk cenggini. Amin.

:)

Zyma Da` Catwoman said...

Cik One Z.....

Sejak azali, kan...kan...

Aku pun suka tandas m`cangkung.

:)

Zyma Da` Catwoman said...

blueCITY.....

Diaorg ni suka-suki menyalahgunakan tandas....yg duduk, dia cangkung. Yang cangkung, dia duduk.

Hmmmmm....nak salahkan siapa ye dlm hal cenggini???

:)

Zyma Da` Catwoman said...

KTS......

Hahahahaha....kan aku dah kasi warning. Aku bukannya apa,KTS... aku takut uols muntah ke, m`loya ke, pitam ke.....padam terus ke.

Tapi utk p`kongsian b`sama...aku tempek gak la gambar2 ni dlm n3 kali nih. Harap2 kita sama2 dpt k`sedaran la....

:)

Zyma Da` Catwoman said...

Aisyah Hani......

Ngeri ye?? Ngeri?? Ko nak buat cenggitu jugak ke nanti??

Ubah...jgn tak ubah ye!!!

:)

Zyma Da` Catwoman said...

Kanda Maza.....

Huhuhuhuu. Biasanya di kampung t`dpt tandas utk cangkung. Di bandar tandasnye jenis duduk.

Den suka tandas jenis cangkung. Tapi jika tandas luar dari rumah den, den suka yg jenis cangkung jugak. Unless, t`paksa....baru la pilih tandas jenis duduk.

Uwaaaaaaaaaaa.....ngeri lorrrr!!!

Ah Fatt said...

eiii
gelinya aku tgk

hantu ka apa ka... aku x takut nak tgk
tp cedera2 exsiden ni mcm fobia aku tgk

Zyma Da` Catwoman said...

Ah Fatt......

Aku yg tukang nempek gambar2 ni punye rasa takut lagi ngeri..ini kan pulak ko yg m`baca.

Mau pitam!!!!

;)

fndrocka said...

aku tak faham cemana boleh jd camtu

Zyma Da` Catwoman said...

fndrocka.....

Tandas duduk adalah utk duduk, bukan m`cangkung.

Aku pun tak tahu nak explain mcm kat ko sbb perkara cenggini b`laku tanpa kita sedari.

:)

Alimaz-Kembara Terasing said...

ngeri siott...kat umah jugak pakai tandas duduk....huhuhu takut...

ezzanajeeha said...

haishhh,,, itu sape??
gila ngeri

DUN Behrang 2020 said...

Pernah lama dulu dapat gambar ni...'budak pompuan' ni badan agak berisi jd mangkuk tu tak dapat menampung berat dia bila tergelincir...gitu le yg aku pernah terbaca...

Zyma Da` Catwoman said...

Alimaz-Kembara Terasing....

Ngeri kannzzzzz!!!!

Jom la kita pakat2 guna tandas duduk. Huhuhuhuhu.....

:)

Zyma Da` Catwoman said...

ezzenajeeha......

Oleh itu b`hati2 la pabila b`ada di dlm tandas dan di mana2 jua.
K`celakaan boleh b`laku tanpa kita sedari....

:)

Zyma Da` Catwoman said...

DUN Behrang 2020.....

Aku baca dlm s`buah blog lama dulu.....aku rasa interesting utk d`kongsi b`sama uols....

So, hati2 di mana2 jua ko b`ada.

:)

Teja said...

kesiannn... org ceruk mne agaknye tu tk reti guna tangas duduk, huhuhu....

kat tmpat aku ni pun ade jenis cengitu, bengang je bila nk guna ade bekas kasut atas tu... sengal punye org.

Yunus Badawi said...

aku nak tutup lampulah sbb ni malam Jumaat. Tapi kalau teringat gambar tu mesti potong stim huhuhu

Zyma Da` Catwoman said...

Teja......

Ntah la org dari mana ntah. main pakai bantai syok2 cangkung atas tandas duduk......hmmmmm,lepas tu terus masuk sepital.
Huhuhuhuhu.........ngeri!!!

Minta d`jauhi la dari k`celakaan cenggini.....

:)

Zyma Da` Catwoman said...

Yunus Badawi a.k.a YB......

Ahakkkkssssss......mmg malam Jumaat semlm tadi.Aku tido awal...bangun pagi ni pun awal.
Ko tutup lampu ke semlm....tak mimpi gambar ngeri yg aku tempek tu ke???

:)