12.2.10

Akan Terleraikah Ikatan Itu??

Apakah aku akan kekal dgn ikatan nan satu ini?

'

'

'

'

Atau apakah aku akan d`sarung cincin emas + platinium ke jari ku dgn ikatan yg baru kelak?




Kenapa?

Allah lebih tahu kenapa......

Menangiskah aku di saat ini?

Bahagiakah aku di saat ini?

Aku takde jawapan yg sebenarnya......

'

'

'

'

'

Aku takde jawapan, uols........

'

'

'

'

Aku buntu

******************************

++ Cincin kenangan ++

This one adalah cincin yg ibu arwah tunang aku pernah sarung d`jari aku suatu masa dahulu. Aku masih simpan sbg kenangan. Biarpun sekadar cincin platinium....namun ianya adalah kenangan aku dgn arwah. Aku dah tak pakai di jari. Mmg agak mahal harganya. Aku pun tak faham kenapa aku selalu ingat kat arwah sejak dua menjak ni. Dia mmg t`lalu baik sbb dia adalah lelaki pertama yg pernah ajak aku solat di masjid. Kerana itu aku masih ingat kat dia. May be bila sampai suatu masa kelak, aku akan pulangkan kpd family arwah....tapi bukan sekarang. Aku sayang cincin ni sebenarnya sbb ada kenangan manis aku dgn arwah.


p/s : Uols, aku sekadar ingin b`kongsi perasaan aku di saat ini. Tak salah kan jika aku pilih jalan bahagia..........

p/s : Byk yg t`surat & t`sirat dlm p`jalanan hidup aku selama aku m`langkah longlai dlm arus hidup ini.............

p/s : My Hubby?.....dia masih ada. CUMA..........arghhhh, just 4get it. I do feel even much better to be such a good secretive person rite now.

p/s : Sejak sehari dua nih aku suka sgt dgr lagu "What About Now"- Chris Daughtry

16 comments:

Jard The Great said...

chantek cincin tu.. arwah tunang? huhu.. al-fatihah..

DUN Behrang 2020 said...

Ko kena tabahkan hati dan ingat Allah selalu...hanya Dia yg dapat membantu...mohonlah yang terbaik...aku sentiasa doakan ko...ceria selalu weh!

Ah Fatt said...

yang dah pergi kita doakan
yg masih hidup ni kena teruskan hidup

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam...sedih nya bila org tersayang pergi meninggalkan kita....

Zyma Da` Catwoman said...

Jard The Great.....

Ya,arwah tunang Akak. Dia dah lama passed away. Sometimes I was thinking about him.
Now I`ve a hubby......I do not know how long we could be together.
Mcm ombak di laut....b`gelora. Ada pasang dan surutnya.

:)

Zyma Da` Catwoman said...

DUN Behrang 2020.....

Thanks ekkk,DB 2020...sbb bg sokongan padu kat aku.

Aku dan dia ni mcm air laut.... b`gelora. Ada pasang surutnya.

Aku just t`ingat kat arwah je semlm tu. Ntah la knp....
Tapi dia mmg amat baik dgn aku. Sbb tu aku masih ingat kat dia...

:)

Zyma Da` Catwoman said...

Ah Fatt.....

Aku selalu m`doakan buat arwah tunang aku.....dia adalah lelaki pertama yg m`curi cinta aku.

:)

Zyma Da` Catwoman said...

Alimaz - Kembara Terasing....

Hmmmmm, arwah dah lama passed away.
Cincin kenangan tu je yg tinggal utk aku.

zonaku said...

life goes on.....
suka atau duka, hanya kita penentu camana nak mengharunginya....

zan-xray said...

Susah nak melupakan orang pertama kan zyma. baik buruk dia sentiasa berlegar di fikiran. Benarkan masa berlalu dan meninggalkan apa yang kita lalui .
.. dan masa depan kita bersama pasangan kita ini seperti kau kata macam ombak bergelora memang betul lah. banyak yang perlu dilalui dan dipertahankan.
Jika masih sayang akan hubungan jadilah seperti batu di pantai, tetap berdiri kukuh walaupun dihempas ombak jangan jadi pasir yang mengikut pasang surut laut.
Dari aku, seorang kawan.

Zyma Da` Catwoman said...

zonaku.....

Ya,life must go on.

:)

Zyma Da` Catwoman said...

zan-xray.....

Itu yg aku lalui skrg ni. T`ingat kat arwah yg dah takde dan tak akan kembali.

Tak semua org dpt menyelami apa yg aku lalui....rindu pd yg tiada.

Ntah la, Zan.....aku takde jwpn buat masa ni. Hmmmmmm.....

:)

Putri Isyrak said...

akak.. kite senasib.. huhuhu.. cuma bezenye tunang akak tu danh xde tp putri memang ditinggalkan.. sedih, parah, malu semua ada.. tp nak x nak hidup perlu diteruskan.. die bawa hal sendiri dan putri dgn hal sendiri, tp kami masing2 menyendirikan diri dr kawan2.. tragis sangat2.. xleh nak beradaptasi dgn dunia luar lagi.. akka, putri nak tanye.. kalau kite mencintai org lain, tapi berkahwin dgn org yg tak pernah kita cintai.. boleh ke kita bahagia? :(.. maaf soklan mmg menyedihkan..

Zyma Da` Catwoman said...

Putri Isyrak.....

Owh, kamu putus tunang? I`m sorry abt that.

B`kahwin dgn org yg kita tak pernah cintai itu suatu nikmat, Dik. Kita akan bahagia jika kita bijak mainkan peranan dlm rmhtangga. Laut mana yg takde gelora, Sayang?

Yg penting jagalah maruah diri s`baik mungkin. Jadilah wanita yg solehah di mata suami kelak sekalipun kamu tak pernah m`cintai beliau. Insya Allah bibit2 cinta yg manis itu pasti wujud jua.

Take care ye, Dik.

:)

Putri Isyrak said...

:).. skrg putri baru nak belajar delete kenangan dulu.. sejurus selepas putri komen blog akak td :) akak betul2 kuat.. :D.. kali ni putri bertekad, putri akn kahwini terus org yg dtg lamar putri tanpa ade ikatan tunang. walaupun putri x kenal die, aslkan die baik dn mampu terime putri seadanya. cinta selepas kahwin, mcm akak :D..

Zyma Da` Catwoman said...

Putri Isyrak.....

Insya Allah, bahagia tu pasti ada utk kita semua. Yg penting hati kene kuat. ;)