24.1.10

Pitam Dan Demam

Aku demam ni. Ya, aku demam. Aku tak main2. Aku tak olok2.Kenapa aku demam?

Uwaaaaaaaaaa, aku demam sbb t`kezut tgk tikus mondok mati t`sepit di pintu besi (alaaaaa, pintu yg pekedai tarik bunyi bising tuuuuuuuuu.....). Nasib baik kedai aku ada sliding-door. Tapi itu pun ........huhhhhhh, bau dahsyat. Uwekkkkkkk, uwekkkkkk........"longkang dan bangkai" betul itu tikus mondok.

"Ko kedarah racun tikus kat tempat lain, ko mampus kat kedai aku ye. Aku tak ampun ko, Incik Tikus Mondok. Uweeekkkkkk......mmg ko bangkai!!!!"

Makan racun kat tempat lain, kat kedai aku jugak dia nak mampus. Mentang2 la kedai aweksssss......"berani ko b`sembunyi di celah2 lobang pintu besi tu".

Aku dan budak keje mmg tak perasan masa balik petang semlm. Petang semlm mmg takde lagi menatang tu. May be menatang tu t`jatuh dan t`sepit masa pintu besi tu d`tarik ke bawah ketika kitaorg nak pulang ke rumah. Aku tak perasan, budak keje pun tak perasan. Takde bau busuk lagi masa tu.......

Pagi tadi ketika pintu besi tu aku nak angkat........t`kezut beruk aku d`buatnye bila tikus mondok tu t`sepit kat pintu besi. Apa lagi, aku pun m`jerit la.........

"Uwaaaaaaaaaa, tolong! tolong!" - Aku

"Kenapa Emma?" - Kak Zai, jiran kedai aku.

"Ada Cik Ti, Kak." Sy takut la. Tolong buang jap Cik Ti tu." - Aku.

"Apa, Cik Ti? Kalau Cik Ti, aku takmau buang. Aku pun takut dan geli." - Kak Zai.


Then; aku minta tolong dari seorg Taukeh kedai yg b`hampiran. Ntah apa ke nama taukeh tu. Aku panggil pakcik je.


"Pakcik, tolong buang tikus kat kedai sy jap. Sy geli. Sy rasa nak pitam dah ni....." - Aku.

"Hihihihihi, kamu takut tikus rupanye. Ok la, tapi tunggu sat ye." - Pakcik

"Tolong buang jauh2. Sy takut." - Aku


Pakcik tu pun buang la tikus mondok tu. Dia panggil Makcik Cleaner bersihkan lantai kedai aku. Air sabun b`timba2 d`tuangnya ke lantai. Makcik Cleaner tu siap mop sekali. T`tiba.......

"Haaaaaa, awat tu? E`ehhhh dia nak jatuh tumbang pulak." - Makcik Cleaner.

"Sy pening sgt2, Makcik. Sy tak tahan dgn Cik Ti nihhh. Sy geli, Makcik." - Aku


Aku tak sedar yg aku pitam. Sedar2 je dah ada atas katil di bilik facial. Budak keje yg tolong harumkan semula kedai aku yg telah b`bau bangkai Cik Ti tu. Dia spray kedai dgn pewangi aromatheraphy. Dia tolong picit kepala aku.

Hari ni aku mmg "lembik". Tak makan sejak k`jadian Cik Ti mati t`sepit hinggalah skrg. Aku tgk ayam goreng di warung, aku t`bayang rupa Cik Ti yg mati t`sepit tu. Aku tgk sabun cuci tangan di sinki kedai aku, pun mcm rupa Cik Ti. Aku tgk kasut, aku nampak mcm Cik Ti. Aku tgk muka Makcik Cleaner tu pun mcm muka Cik Ti. Uwaaaaaaaaaaaa........apakah ini yg d`namakan BADI Cik Ti? Owh, tidakkkkk.

Apakah malam ini aku akan mimpikan Cik Ti yg mati t`sepit tadi?? Uwaaaaaa, tolong! tolong! Aku rasa "lembik" balik ni. Aku rasa demam semakin kuat dan panas. Aku ni jenis lemah semangat kalau tgk bangkai2 nihhhh.

Dahhhhhh, aku nak tido lepas makan ubat.




p/s : Kedai aku dah kembali wangi tau. Wangi sgt2 dgn sabun cuci lantai cap kepala p`puan yg pakai reben tu. Apa kenama ntah la sabun cuci lantai tu......aku tak ingat sbb kepala tgh pening2 lagi ni.

p/s : EMMA adalah nama panggilan yg paling manja la utk aku. Kdng2 ZYMA. Kdng2 EMMA.

24 comments:

Tie said...

Laaa....kecian tikus tu... dahlah mati tragis, kena kutuk pulak !!

Err... demam lagi ke ? Kak tie ni pun rasa macam nak demam... demam nak gi korea. Tetiba rasa nak ke sana.. nak berangan jadi heroin korean, uwaaaa..........

izan said...

zyma,

ish ish ish...... tikus ye... kesian... tekezut ye... kesian... demam.... kesian.... berapa banyk pnya kesian daaa....

aparaa.... camne buleh sampai pengsan.... kurang makan ulam tu... len kali sebelum datang saloon... bersenam dulu yer...

huhu... apa kena datang kedai nak kena bersenam dulu.... tuk kuatkan semangat sebarang kemungkinan seperti tikus mati hihihi../

Jard The Great said...

owh....... ade org kata H1N1 bakal melanda lagi.. kak jaga diri bebaik tau.. jgn lupa makan ubat.. huhu

BELALANG said...

zyma.. la tkut tikus ker??? hihi....
ermm imagine zyma dlm satu blik yg berkunci... jgnlah byk, seekor tikus je.. msti zyma dah terjerit2 kan.. hihi =P

Yunus Badawi said...

Saya pun geli dgn tikus.

Ingat catwoman mcm awak tak takut tikus hehehe

ONE ZABA said...

ko jangan sesekali pandang muka ni. tak pasal pasal aku jadi tikus mondok kang.!!!

maza said...

confirm kena badi mayat ni...

zyma kena mandi air tanah disusuli tangas buang bala..

hehehhehe

(psst: petua yg tak elh dipakai itu jgn diamalkan, takut tergolong dlm kumpulan black metal lah pulak!)

syah shah said...

sampai demam? isk isk isk...

ni dah ok ka kak? Jaga diri ya?

Sabun cuci lantai cap god maid kot... Mueheheheh :D :D

zan-xray said...

oo ingatkan pitam ada "hasil" ke hehe...
bau bangkai apa2 pun memang kuat., loya dia semacam. cara nak elak guna penutup mulut dan jangan tengok sangat benda mati tu.

blueCITY said...

heeeeeee

ni dia, mak segala cik t datang,
ekekek

ayah i selalu gelarkan i cik t = tikus, ekekkek

takut tikus erkk..
i kalau terserempak tiba2 mmg jerit gak la, tapi kalao jumpa dia dah mati, leh je sapu buang
heeeeeee

semoga kembali sihat ya

Mak Su said...

eeeiiiii!!!! ngerii!!!! rasa nak demam gaks dah ni....

Zyma Da` Catwoman said...

Akak Tie.....

Laaaaa, Akak kesiankan kat Cik Ti tu......alahaiiiii. Tak kesiankan sy ke? Huhuhuhu.....

Demam dah kurang sikit sbb dah makan ubat. Phobia masih lagi kuat dan menghantui hidup sy. Uwaaaaa.....

;)

Zyma Da` Catwoman said...

Kak Izan.....

Uwaaaaa....cenggini la nasib org yg lemah semangat gara2 Cik Ti.

Makan ulam boleh kasi sy berani mcm besi berani ke? Kang habis semua tikus sy keje kan. Huhuhuhu..

Even sy ada Tae-Kwon-Do...tapi kalau nampak Cik Ti, sy pengsan gak. Tae-Kwon-Do tu Cik Ti tak hairan.

;)

Zyma Da` Catwoman said...

Jard The Great.....

Alahiiiii, H1N1 la pulak!!!
Akak ni demam sbb tikus mondok mati t`sepit kat pintu kedai Akak daaaaaaa......

Muahahaha.....

;)

Zyma Da` Catwoman said...

Belalang......

Haippppp!!!! Jgn nak ngusik sy ye.
Sy ni dah cukup terseksa seharian kelmarin gara2 tikus mondok mati tersepit.

Huhuhuhuhu.....

;)

Zyma Da` Catwoman said...

Yunus Badawi a.k.a YB.....

Alahaiiiii YB pun takut dgn tikus ye. Kahkahkahakah......
Nanti aku hantar sobenier tikus mondok kat ko ye.....(cehhh, diri sendiri pun takut dgn tikus mondok, lagi mau ngusik org!!!).

Aku ni Catwoman yg tak berkawan dgn tikus mondok!!! Huhuhuhu....

;)

Zyma Da` Catwoman said...

Cik One Z.....

Aku nak pandang jugak....
Chakkk.....Chakkkk!!!

Muahahahaha.....

;)

Zyma Da` Catwoman said...

Kanda Maza.....

Ishhhhh, tok guru ajaran sesat mano la yg ajar ekau nihhhh?

Den tahu ekau mmg nak kasi ajaran sesat kat den....

Huhuhuhuhu....
;)

Zyma Da` Catwoman said...

Syah Shah.....

Akak masih demam tapi sikit2 je.
Dah kurang sbb makan ubat.
Tapi Akak masih fobia la, Dik.
Uwaaaaaaa.......

Ya, betul tu. Sabun cuci lantai cap Good Maid. Tepat sekali. Nanti Akak pos tikus mondok plastik kat kamu ye......

Huhuhuhuhu...
;)

Zyma Da` Catwoman said...

Zan-xray.....

Kalau ada "hasil" pun, aku takmo war-war sampai satu dunia tahu. Tapi aku pasti SMS kat ko, Zan.
Huhuhuhuhu.....

Aku tak rela bau bangkai ni.... mau pengsan dan tak bangun2 dah.

;)

Zyma Da` Catwoman said...

blueCITY.....

Tikus hidup ke, tikus mati ke... I mmg takut!!! Geli!!!!
Uwekkkkkk.........

I mmg mudah pitam kalau tgk bangkai mahupun mayat. So, kalau ada kematian yg ngeri, I tak akan pegi tgk. Bukan sombong, tapi my mom tak kasi tgk sbb I pernah pengsan dan masuk ward masa zaman remaja dulu selepas melawat seorg saudara mati eksiden dan berkeadaan ngeri.

;)

Zyma Da` Catwoman said...

Mak Su.....

Marilah kita demam b`sama2 ye.
Jommmm......

;)

Abg Din said...

dah ada bau tak?...

Zyma Da` Catwoman said...

Abg Din.....

Cik Ti dah berbau dah.....keluar air dari perut dia. Busukkkkkkk....
ALLAH sj yg tahu.
Tu yg sy pitam tu......tak tahan!!!
Uwekkkkkk......

;)