29.1.10

Hitam Putih Masa Depan

Lihatlah sekitar alam
Dunia luas terbentang
Langit tinggi kebiruan
Pohon-pohon kehijauan
Hembusan bayu yang menyegarkan

Dengarkan di sana-sini
Beburung riang menyanyi
Berbunga aneka warna
Sumber kedamaian jiwa
Mensyukuri nikmat Maha Esa

Begitu berharga kehidupan ini
Bagi mereka yang tahu menghargai
Mengapa terdorong oleh perasaan
Kalau turutkan hati diri menjadi korban

Tiada yang dapat lari dari masalah diri
Hadapi lah dengan tenang
Tiap cabaran yang datang
Atasinya dengan keimanan

Sekadar buat renungan
Untukmu teman tersayang
Hitam putih masa depan
Sendirian menentukan
Hidup ini usah persiakan

Lagu : Hitam Putih Masa Depan (Sheila Majid)


p/s : Setiap masa aku m`lihat rentak k`hidupan manusia di sekeliling. Ada yg bahagia, ada yg b`duka, ada yg senang-lenang, ada yg susah derita, ada yg ketawa dan ada yg menangis. Apa yg ada dlm hati diaorg? Aku cuba teroka. Rupanya aku juga seperti diaorg ni - aku seorg manusia biasa yg tak pernah lari dari kenyataan hidup bila d`sapa dugaan hidup. Yg pasti aku cuba m`jadi lebih baik dari hari semalam. Semalam aku biarkan ianya b`lalu pergi, hari ini aku perlu tempuhi demi hari besok. Besok aku belum pasti lagi.

p/s : Masih byk lagi yg ingin aku belajar ttg k`hidupan ini.


************************************************************************************

Ini adalah pie k`sukaan aku. Pie Pudina B`keju. Rasanye masam2 manis dan lemak b`krim d`suka ramai. S`seorg yg amat baik dgn aku buatkan pie ni. Siapa s`seorg itu? Ya, dia adalah ibu kpd arwah tunang aku. Kitaorg masih baik dan mesra biarpun aku tak jadi menantu dia. Ibu sayangkan aku mcm anaknye sendiri. Arwah tunang aku pun dah lama passed away......

"Ibu, thanks a lot for the great pie u`ve made specially for me. I truly enjoyed eating the pie. If possible, I would love to have some more.....not for me. But for my Hubby n kids,too, Ibu."


p/s : Aku dah tak marah atau hangin satu badan dah. Marah aku tak lama. S`kejap sgt. Huhuhuhu........ ;-)

20 comments:

syah shah said...

Ibu, make some extra for me to ok? Okay, thank you...

Mueheheheheheheh :P :P :P

Ku Tak Sempurna said...

if possible, i would like to try it to...

err.. hihihi...

.
.


jgn makan mint byk2... nanti berangin balik... :P

ONE ZABA said...

kat atas ni dua benda hitam putih yang tiap hari aku tengok....


satu....

bendera negeri pahang

kedua...

rambut aku ni ha....

maza said...

lepas sakit tekak melalak sana sini, kita makan puding duluuuu. hehhehehe

sebut betul-betul P.U.D.I.N.G... hehehhe

Tie said...

Err... untuk kak tie ke tu ?

Aderk !! Tak cukup la Zyma...

julietchun said...

kat sekolah dulu kami nyanyi lagu utk kelab anti dadah :P

izan said...

zyma,

itu aje yg tinggal... ada lagi tak... kita kongsi ramai2...

Zyma Da` Catwoman said...

Syah Shah.....

Alright,Darling. I`ll make some extra for you....

Muahahaha....

;)

Zyma Da` Catwoman said...

KTS....

You can try.....can! can!
F.O.C....you know!

Berangin satu badan pun ok gak.... boleh la aku lepaskan kentut kasi ko bau. Nak ke?

Muahahahaha.....

;)

Zyma Da` Catwoman said...

Cik One Z.....

Kesian ko ye. Takpe la, nanti aku hantar pensel warna LUNA kat ko di atas sana nun. Ko boleh la warna apa saje yg ko suka dgn warna pensel yg sgt kalerful tu....

;)

Zyma Da` Catwoman said...

Kanda Maza.....

Ya, betul tu. Lepas melalak,kita makan yg best2 seperti pai ni.... bukan puding tau. Pai Pudina Berkeju......

Sedappppppp!!!!

;)

Zyma Da` Catwoman said...

Akak Tie.....

Mulanya hajat di hati nak simpan utk Akak, tapi akibat terlalu sedap dan berlemak keju....so, sy makan sorang2 la.

Huhuhuhuhu.....

Mmg sedap, Akak.

;)

Zyma Da` Catwoman said...

Julietchun....

Cuba ko nyanyi kasik aku dgr pulak.
One, two, three.....sing la! Sing la!

Haiyooooooo.....mcm mana lu nyanyi!!

:)

Zyma Da` Catwoman said...

Kak Izan....

Dah abishhhhh.....yelek!

Huhuhuhu....

;)

mycaklempong said...

Alhamdulillah....kemarahanmu itu pergi bersama puding ibu....

*dah siap nanti saya jemputla Zyma ke rumah ya....

Zyma Da` Catwoman said...

Cikgu Adimuz.....

Marah sy ni sekejap sgt.....
Tak pandai marah lama2.

;)

Sedapppppp.....tapi lemak berkrim la. Huhuhuhuhu.....

zan-xray said...

..dari petikan kata2 di entrymu:
"Semalam aku biarkan ianya b`lalu pergi, hari ini aku perlu tempuhi demi hari besok. Besok aku belum pasti lagi

bagi aku,"semalam aku biarkan ianya berlalu, tetapi hari ini aku mau dia kembali"
emmm...

Zyma Da` Catwoman said...

zan-xray.....

Aku ni caca-marba sikit....tak la pandai sgt menulis ayat2 lentok nihhhhh....

Tapi aku tgh cuba pelajari lagi utk improve penulisan puisi aku.
Haaaaaaaaa gituuuu!!!

;)

Khairi said...

aik sejak bila zymassad jadi zyma catwoman ni hahahaha.

miau miau grr...

Framestone said...

eh kelabu... ke silver huhuhu.. bukan same ke he..23x

out of topic--> salam zyma.... mmg kisah cam nie dah terlalu byk dah... macam2 ade kan..dah cam astro gamaknye...

klu dikaji betul2.. leh nmpk kat mane silapnye kan

BroFramestone Blog