16.12.09

Hati Bahagia, Perut Berisi

Ya, hati aku bahagia skrg ni. Malam ni. Dan aku harap besok, lusa, tulat, tungging, tenggiling, teng-teng, tengkorak (errrrkkkk, tengkorak pun nak enterprem jugek???) akan masih bahagia, Insya Allah.

Kenapa hati aku bahagia? Actually, takde la bahagia mana pun.......huhuhu. Biasa2 je. Kalau bahagia pun, takkan nak "pukul kompang" kasik seantero dunio tahu, kanzzzz. Nanti org cakap aku riak pulak.

Ye la, kalau tak dpt pegi makan angin lagi nihhh, mcm mana nak bahagia di hati, kanzzz. Asyik bz di saloon je. Mentang2 la ramai customer asyik keluar masuk bikin rambut je, mana nak ada cuti panjang lebar mcm b`budak cuti sekolah (pigirahhhhhh ko, Zyma!!). Kalau setakat jalan2 dan makan angin dekat2, boleh la. Jumaat ni aku nak masuk Danok......cari buah-buahan, k`kacang pedas Danok (sambil nyanyi lagu "Sebai sebai"....errkkk, apo ke menatang aku tak ingat dah lagu tu). Itu je........

Since aku masih dlm mood yg bahagia ni, aku nak m`nikmati makanan yg amat sedap dan m`bangkitkan syahwat ku. Ahakkkssss.......(under age, please don`t read this part!!!! Huhuhuhu)


Bihun Soto Ayam. Pedas, panas, sedap!!! B`lada. Aku suka sgt Bihun Soto Ayam. M`bangkit syahwat......sbb b`lada.



Yang ni Nasi Soto Ayam Medan. Siap ada begedil bulat2 gituuu.


Hati bahagia, perut b`isi.


p/s : Makanan yg b`lada atau pedas ni biasanya boleh m`bangkitkan syahwat. Org tua2 pernah cakap la. Ai like it, you!!! Huhuhuhu.......

14 comments:

Yunus Badawi said...

Salam Zyma.

Kalau beli buah kat Danok tu belilah lebih sikit. Mana tahu aku sempat singgah pasar rabu Sabtu ni. Boleh lah aku merasa sikit buah tu. Buah dari Siam tentu menaikkan syahwat muahaha

Zyma Saad said...

Yunus Badawi a.k.a YB.....

W`salam YB....

Buah dari Danok tu kompom aku langsaikan dlm kete. ya, buah dari Siam tentunya menaikkan syahwat sbb dijual oleh awek-awek Siam gitu.

Hihihihii.....

**Ko turun Alor Setar ke? Mesti ko nak pegi makan laksa Kuala Kedah dan Cendol pulut "Joe Cendol Pulut Gelas Besar" di Changloon.

Jgn lupa singgah di Restoran Rakok, Jln Kuala Kedah....makan ikan bakar.

;)

Tie said...

Kak tie suka soto ayam tu.. selalu bubuh lada kicap banyak2.. sampai itam!! Hi hi..

Dah lama nak buat, tapi selalu terlupa. Nanti minggu depan nak buat laa... hmm.. sedapnya..

Zyma Saad said...

Akak Tie.....

Soto ayam letak kicap sampai hitam legam mmg sedap. Hitam si kicap tu kira extra colouring & flavour la.

Nanti masak soto, sila jgn lupa sy dan Kanda Maza ye. Huhuhuhu....

;)

naz ilyn said...

salam...baru jer tahu lada cili boleh bangkitkan nafsu syawat lepas tengok WHI semalam...hehehe suke sebab akak suka makan pedas lepas ni jaga-jaga cik abang...hehehe.

Zyma Saad said...

Naz Ilyn....

Lada / Cili mmg dpt membangkitkan syahwat,Kak. Tapi ramai yg kurang pasti ttg khasiat atau kelebihan lada / cili ni.

;) Jgn makan byk sgt, kang tercirit.Huhuhu.

Jasnia said...

Tengok gambar soto tu, kecur air liur Na sis...

Dah jeling-jeling bawang putih dengan cili padi kat dapur. Nak buat sambal kicap baik punya...Yang nikmatnya makan soto ni, mesti ada sambal kicap paling kick dalam dunia...Baru la boleh membangkitkan errrr...nak sebut syahwat malu...Membangkitkan selera je la :)

syah shah said...

ooo... yang saya tahu kalau makan daging pun membangkitkan syahwat selain menaikkan tekanan darah... Har har har har har :P :P

Pasni nak kena belajar makan cili banyak sikitlaa... Selalu makan skett ja... Hihihihihihih :P :P :P

Mak Su said...

saya akan gembira klu dapat makan soto ayam... :(

blueCITY said...

salam zyma...

wahhhhhhhhhh bahagia ya? bagus la. tahniah!!

i pernah masuk danuk, dulu. dah lama. makan sup2 dia mmg best. somtam pun power, heeeeeeee

selamat bercuti2

salam maal hijrah
take care

Zyma Saad said...

Jasnia....

dah abih la soto tu. Akak yg telan.

;)

Zyma Saad said...

Syah Shah......

Lepas ni ko kene makan lada byk2... kasik itu syahwat lagi naik.
Muahahaha

;)

Zyma Saad said...

Mak Su.....

Sila la gembira dgn soto itu.
Makan puas2 ye. Pastikan hati Mak Su juga gembira.

;)

Zyma Saad said...

Biruuuuuuu Deary.....

Ai happy sbb hubby balik dari outstation. Seminggu lebih dia di KL. Rindu woooooo!!!

;)Salam Maal Hijrah utk Biru jugak ye. Take care.