21.10.09

Duhai Hati.........

Aku ingin m`jadi buah stawberry ni - d`sukai ramai.


Hmmm, apa perasaan uols jika harga diri dan nama uols d`buruk dan d`hina?

Sedih, marah, benci dan mcm2 lagi perasaan yg dtg dlm diri kita,kan.

Itu yg aku sedang rasa bila mana ada seorg hamba ALLAH telah m`burukkan aku. Aku rasa mcm nak balas balik apa yg dia lakukan kat aku. Tapi aku mmg tak pandai nak balas k`jahatan kat sesiapa pun. Tak biasa la. Not my attitude.

Duhaiii hati......(sob, sob, sob......sedih tau).

Utk m`lukai s`keping hati - amat mudah mcm makan kacang cap Ngan Yin.

Utk m`rawat s`keping hati yg telah d`lukai tu - amat susah bagai nak cari akar pokok Berombong Hutan di kwsn belukar. (Ghupernyer pun tak kenal....mcm mana nak cari???) Huhuhuhu.....

Uols, aku mohon ampun dan maaf ye jika ada perangai buruk aku yg uols tak suka. Aku ni sekadar manusia biasa.......tak mungkin jadi malaikat apatah lagi utk jadi tuhan. Susah nak explain apa yg aku rasai saat ini.

Redha je la hati ni biarpun aku ni tidak s`baik org yg m`jatuhkan aku, tapi aku belajar utk jadi yg t`baik lebih dari org yg selalu m`jatuhkan dan m`hina aku.

Yg penting aku tidak meroyan tau. Muahahahaha. Aku m`doakan agar hamba ALLAH tu sihat kembali. Aku tau dia sedang sakit sbb p`buatan bodohnya. Ingatlah, DUNIA INI B`PUTAR DENGAN SEMPURNA DAN SEIMBANG. Sekali kita m`jatuhkan org, ALLAH s.w.t pasti segera m`balas, Insya Allah.





































































10 comments:

Tirana said...

Orang yang menang ialah orang dapat bersabar menahan kemarahan ketika dihina dan dicaci..

Zyma Saad said...

Akak Tirana.....

Hati manusia mmg susah kita nak teroka,kan.

ONE ZABA said...

sabar dan redha je la...

iza~de~bintang said...

Assobru minal iman :)

Biasalah tu, ada yg suka, ada yg tak suka. Rasullullah yang mulia pon ada yang memusuhi baginda, so kalau kita2 yang biasa2 ni ada orang tak suka, kira logik ler tu.

Hadapi dengan senyuman :)

Zyma Saad said...

Cik One Z......

Aku mmg penyabar orgnye.....huhuhu.
:)

Zyma Saad said...

iza~de~bintang.....

Sabar itu separuh daripada iman.
Sabar.....(sambil usap dada nihhh).
Huhuhuhu.
:)

syah shah said...

dulu-dulu, kalau saya kena, memang saya kenakan semula orang tu... tapi sekarang dah tak kuasa nak balas-balas nih... Biar saja mereka...

Mak kata, itu tandanya kita semakin berakal... Dan orang yang menghina kita tu pendek akal... demikian adanya... Huhu~~

Mummy Dasy said...

sabar...biar org wat kite asalkan kite x membalas ngan benda yg sama

Zyma Saad said...

Syah Shah.....

Akak ni mudah maafkan org.
Apa je org kutuk atau hina, Akak diam je. Paling tak pun Akak senyum je. Akak mmg tak pandai balas k`jahatan.

Org yg kutuk, jatuhkan Akak...dah terima balasan dari ALLAH. Dia sedang sakit2. Akak pun dah maafkan dia. Tapi kesalahan yg dia buat 2 biarlah ALLAH je yg m`hukum.

:)

Zyma Saad said...

Mummy DASY....

Betul tu. Sy sgt setuju.
:)