2.9.09

Mercun Raya, Lagu Raya & Kueh Raya Tunjuk2....

Jauhi diri uols dari bende alah ni. Saiznya kecik je.....bunyinye besar.
Kebabommmmmmmmm.........hilang tangan, hilang kaki, hilang telinga, hilang idung, hilang mata. Sempurnakah hidup uols jika semua ni hilang???


Mercun.....huhhhhh,tak hengat dunia kalo main menatang nihhh. Jgn main mercun tau!!!!


Lagu Raya dah lama b`kumandang di kedai2 yg tak tau nak hormat bulan Ramadhan. Nak cari untung la tuhhhh. Huhhhhh......nak kene bagi surat warning nihhh!!!!



Pelengkap Hari Raya.....tapi jgn la ghairah sgt dok pasang lagu Raya. Nanti tak dpt pahala puasa. Siapa yg rugi??


Haaaaaa,yang ni aku paling suka. Tapi jgn la m`bazir. Jika boleh bikin sendiri, bikin la sendiri kat rumah. Jgn rambang mata nak beli kueh itu....nak beli kueh ini. B`jimat-cermat.

Tak habis rasanya kalo banyak cenggini. Jgn m`bazir.

Gambar kueh raya : Pakcik Google.


>>******************************************************************<<

Weyyyyy, berat badan aku maintain la = 45kg. Mcm best je...... :)

6 comments:

Yunus Badawi said...

Masa aku balik kg baru ni bukan setakat mercun, meriam pun tak henti2 berbunyi. Rasa mcm kat Afghanistan pulak (mcmlah aku pernah pergi sana) hehehe

Jard The Great said...

waaa... gmbr kuih raya tu akak pny ke?? punyale bnyk.. ehehe...

Zyma Saad said...

YB....

Mercun roket siap lalu atas atap rumah aku lagi.....
Dia lalu pelahan je, sekali meletup......kebabommmmm!!!! Semua jemaah kat masjid dan surau kat rumah aku boleh mati terkejut.

Zyma Saad said...

Jard.....

Errrkkkk, bukan Akak punye. Pakcik Google yg punye....Akak kidnap je dari Pakcik Google. Heheheh....
:)

Tie said...

Kak tie tak suka mercun. Boleh buat sakit jantung!

Kat Johor, bila balik, mereka main mercum macam bunyi meriam! Takut pulak!!

Zyma Saad said...

Kak Tie....

Kita sama la.....anti-mercun.
Berdesing je telinga bila mercun meletup.
Huhuhuhu.....