8.8.09

Jam Tangan Baru dan Murah Kekdahnyerr.....

Baru2 ni aku pegi ke UUM,Sintok - ada Hari Keusahawanan 2009. Byk booth pakaian, tudung, accessories, minyak wangi dan segala bagai pd hari tu. Tapi yg menarik perhatian aku adalah booth jam tangan. Aku mmg sukerr dgn jam tangan. Sukerr sangattttt.... :)

Aku mesti akan habiskan masa berjam-jam m`belek2 jam2 tangan kalau singgah mana2 kedai jam tangan. Ye la....aku belek2 sbb nak tgk brand, kualiti dan kecantikkan jam tangan tu......


Belek punyer belek, yg ni la yg aku beli. RADO gituuuuu. Aku minat jam tangan brand RAYMOND WEIL (paling sukerr tauuuuu......), tapi takde pulekkk kat booth tu. Masyammmm seketika muka aku masa tuuu. :(

Cenggini la ghupe si Rado hitam menawan tu yg b`harga RM10. Murah,kan?? Hahahahaha......poyo betul aku ni. Jam murah pun jam murah la, janji aku tepati masa.

Taukeh tu b`jaya pujuk aku utk m`beli si RADO hitam menawan tu setelah b`berapa kali gagal m`mujuk aku m`beli jam tangan cikai yg bukan pilihan hati dan jantung mahupun peparu ku. Harganya murah, cuma RM10 je. Murah yg amat sangat kekdahnyerr....

Hahahahaha, kenapa la aku b`ubah haluan meminati jam murah cenggini? Adakah sbb den "eko-NO-MONEY"? Atau sbb hati ku telah b`jaya d`takluki dek penangan brand jam hinggakan tak peduli harga murah atau mahal?? Hmmmmm, bagi ku ketepatan masa adalah yg paling TEPAT dan PENTING, bukan brand jam tangan tu.


Dulu...yes, aku suka jam tangan sbb:

1) Jenama atau brand (Raymond Weil, Rolex, Cartier, Omega, Tag Heuer, B.U.M, Rado, Roscani)

2) Harga yg mahal......lagi mahal, lagi tu aku akan beli.

3) Kualiti......penting nih. Klu tak penat aku bayar mahal2..

Now, alasan aku suka jam tangan sebab :

1) Ketepatan masa amat penting bagi aku. Aku seorg wanita yg selalu menepati masa dan janji,Insya Allah. :)

2) Segala yg aku lakukan (appointment la t`utamanya), base pd masa. Aku seorg yg busy. Bussinesswoman la katakan, ahaksssss.....

3) Tangan kanan aku ni mmg perlu d`isi dgn jam tangan, kalau tak nanti nampak kosong dan bogel gituuuuu.

4) Sebagai perhiasan diri. :)



6 comments:

Anonymous said...

Kak tie cuma ada satu je jam tangan, kerana sekarang tak kerja, jadi jarang pakai, kecuali bila keluar rumah.

Ketepatan masa juga penting bagi kak tie. Kerana itu, kaktie tak pernah lewat bila ada temujanji...

Catwoman said...

Kak Tie....

Sy pun ada satu jam je skrg ni....Rado hitam menawan 2 le. Yg lain, dah mati. Malas nak pasangkan bateri baru. Biar cenggitu je....

Unknown said...

zyma,

k zan langsung tak pakai aksesori... termasuk jam.

bukan tak ada, ada... tapi gitular rupanya... ada bukan tak ada.

bila kenangkan kat opis jam lagi besar... k zan guna jam opis jelar... hihihi....

k zan pun suka beli jam RM10.

ain said...

Setuju! setuju! Beli jam mahal2 setakat nak nunjuk watpe kan? Anyway jam tu x nmpk cm 10 hengget pun..nice catch! :)

Catwoman said...

Ain...

Biar jam murah....tapi selalu menepati masa. Itu yg penting!!!

:)

Bro Framestone said...

bro skrg mmg xpakai jam dah he...23x runsing huhuh dok tgk2 jam je