17.8.09

Fikir2kan lah.....

Bermula dgn ini.....

Bahan2 kimia/racun yg t`dapat dlm sebatang rokok.....

Semua bahan ini t`dapat dlm tubuh badan si perokok. Dah tahu bahaya, nak jugak cuba2 merokok. Bila dah cuba dan sedap....terus merokok. Dah tak nak b`henti dah. Katanya sedap dpt makan rokok....


Yang ni uols tahu ke apa? Ini bukan FAEDAH yg uols dpt, tapi PADAH buruk yg uols dpt jika merokok. Tak takut ke???

Hentikan la m`rokok. Takde pekdahnyerrr!!!!


Penyakit2 akibat merokok.


"Awak ni suka sgt dgn rokok tu. Sedap sgt ke. Bahaya sgt utk kesihatan tau tak?"...aku pot-pet kat Hubby.
"Hmmmm,sedap tauu...."...jwb Hubby.
"Udah la,Abg. Jgn smoking....stop it,k. Kat kotak rokok tu pun ada gambar kanser paru2, tak takut ke?"...aku pot-pet lagi.
"Tengok la kalau rajin, nanti Abg stop smoking. Heheheh...".....jawab Hubby selamba.
"Saya ni amik berat kesihatan awak, bukan nak awak masuk sepital. Daripada makan rokok tu, baik awak kunya gula2. Lagi baik tau".....aku pot-pet tahap gaban nihhh.
*************************************************************
"Uhukkk,uhukkk,uhukkkk."...see, aku lak yg batuk2. Org lain yg smoking, aku yg batuk2.
FIKIR-FIKIRKAN LAH TTG KESIHATAN ORANG LAIN KALAU TAK NAK FIKIR KESIHATAN DIRI SENDIRI.

No comments: