29.12.09

Mimpi

Uols, s`malam aku b`mimpi yg amat menyedihkan. Ttg k`matian.
Aku mimpi kedua org tua ku meninggal. Astaghfirullahalazim. Basah pipi aku menangis k`hilangan kedua org tua ku. Jenazah kedua org tua ku d`kapan di hadapan mata ku sendiri. Aku tak tahu apakah maksud mimpi ku itu.

Hari ini s`harian aku m`diamkan diri. Tak byk cakap. Fikiran m`layang2 entah ke mana. T`menung aku m`cari2 maksud mimpi t`sebut. T`lalu byk rasanye k`salahan ku pada org tua ku, Mama dan Abah. Sempatkah aku terus b`bakti? Kadang2 aku rasa masih kurang m`doakan utk kedua org tua ku itu. Zalim sungguh aku ni t`hadap kedua org tua ku itu sbb aku rasa seolah2 m`lebihkan hak duniawi dan kurang menitikberat soal "hari2 besok"....ntah masih hidup atau mungkin jua kembali mengadap Illahi.

Mimpi....bukan sekadar mainan tido. Tapi mimpi juga m`beri isyarat agar b`sedia utk b`temu Illahi. Siapa tahu,kan.



Lagu yg m`beri k`insafan kpd aku ttg betapa pentingnya mengasihi dan menyayangi kedua org tua ku.

14 comments:

a kl citizen said...

assalammualaikum zyma

kadang2 orang yang dimimpi menyapa dari jauh kut.

Zyma Saad said...

a kl citizen....

W`salam Cikgu....

a`ah kan.....siapa yg tahu kan.

;)

Tie said...

Mungkin sekadar mengingatkan.. Eloklah tu. Sebelum terlambat.

blueCITY said...

salam zyma cayang,

walo apa pun erti mimpi mainan or realiti,
anggap je semua itu petunjuk dan pesanan. at least u untung kerana allah bagi pesanan .
bukan semua org perolehkan.

wah , hubby artis ke wak?
heeeeeeeee

syah shah said...

ooo... kalo mimpi yang macam gini buleh jadi sasau berhari-hari wooo...

julietchun said...

aku tak buleh dgr bunyi seruling, mulalah rasa terbuai perasaan ni.

 IRIS  said...

Salams sis,

Selamat buat show utk hubby.

Ciptaan Dia tiada yang sia2 termasuk mimpi kan sis...

Mak Su said...

tak tahu nak cakap apa, mungkin peringatan untuk diri kita terhadap orang tua kita,

selamat menyambut tahun baru 2010

:)

Zyma Saad said...

Akak Tie.....

Mungkin juga. ;)

Zyma Saad said...

blueCITY.....

W`salam Biru Deary.....
Thanks a lot ye. I m`hargai setiap yg ALLAH berikan, Alhamdulillah.

My Hubby bukan artis....dia pegawai kebudayaan cum musician di UUM.

;)

Zyma Saad said...

Syah Shah.....

Huhuhuhu......takmo la sasau berhari2. Takmo la....

;)

Zyma Saad said...

Julietchun....

Meh sini telinga ko, aku nak tiup seruling kuat2 kasik ko bingit.
Huhuhuhu......

;)

Zyma Saad said...

IRIS....

Salam Sayang....
Thanks a lot ye.

Mimpi ngeri...Akak tak nak la. Mimpi indah OK je....

;)

Zyma Saad said...

Mak Su...

Huhuhuu.....
Ya, sy pun fikir cenggitu... peringatan!!!

Happy New Year, 2010!!!!

;)