25.11.09

Sesi Cik Bedah Sengal dan Cik Kiah Pokyeyeh

Bunga telur yg belum b`telur.
Bahasa yg lebih ayu dan sopannya adalah belum tempek telur kat bunga telur.



Sorang cakap cenggini, sorang lagi cakap cenggitu.
Yang dok kat kanan tepi tu dok pot-pet, pot-pet pasal hal rumahtangga org. Yang dok kat kiri tepi tu pulak dok sok-sek, sok-sek pasal hal rumahtanpatangga org lain.
Si polan "vouge" tu bz-bodi ttg suami Cik Bedah Sengal, yg si polan "perasanhabis" tu pulak bz-bodi ttg suami Cik Kiah Pokyeyeh.

Sesi berapi #1 :
"Weyyyy, dah takde keje lain kaorang ni??? Bz-bodi hal rumahtangga aku...apa yg korang dpt?? Berapa juta kaorang dah untung ekkkkk? Laki aku pegi masjid pun nak ngorat ke? Meh sini aku ngorat laki kaorang, boleh??? - jerit si Cik Bedah Sengal tu.


Sesi berapi #2 :
"Cehhh, kuranghasam punyo b`budak.....kalau kaorang hadap sgt muka laki aku, amek la bela org tuo tu.....aku dah letih bela org tuo gatal tu. Sudah la kurus cekeding, lagi mau "top-up" bini sana sini." - pekik si Cik Kiah Pokyeyeh.


Hmmmmmm, mcm2 ado. Skrg ni kan musim makan nasik minyak b`laukkan daging masak merah, acar buah, kurma daging dan segala bagai. Bunga telur dan bunga gula2....mcm2 warna dan ghuper. Almaklum la...konsep 1 Malaysia gitu.

Bila b`kahwin ni, byk yg perlu kita pelajari. Bukan setakat s`belum akad nikah, s`sudah 20 tahun akad nikah pun masih byk yg kita perlu belajar. Kenal hati budi pasangan kita selama 20 tahun belum tentu b`akhir dgn k`manisan dlm p`kahwinan. M`cintai pasangan kita selama 2 hari juga bukan b`erti kita tidak bahagia tapi b`ingatlah satu perkara yakni "hati manusia sukar utk kita teroka".


** Ya, betul.........aku dah mula m`lalut sbb kepala aku tgh "weng". Sila la slappppppp aku ye supaya aku t`jaga dari "weng" itu ye. Aku makan ubat batuk tadi.....sbb aku batuk2 kecil dan manja mcm angsa ye. Huhuhuhu......aku pun tak faham apa yg aku dah tulis nihhhh. Ko faham? Aku tak faham siot sbb aku tgh "weng" ni. **

weng = lalok

************************************************************************************

Layan jiwang ketika sedang "weng". Huhuhuhu......

Bila Bunga Dipetik Orang - Band Sejati

;-)

18 comments:

Kak Long said...

Zyma...
Kak Long pun tak faham sebab tengah 'weng' baru turun dari tanah tinggi tu ..... hihihi
Dapat pulak 2 orang penumpang kereta mabuk kepayang muntah sebab pening lalu jalan bengkang-bengkok tu...

Mummy Dasy said...

sama2 ah xfaham....
tp mmg betul kadg2 makin lama kawin makin x faham ngan perangai pasangan kite

en_me said...

ko makan jamu takkks.. ehehe

sis_nita said...

mate kak tgh sakit ni..

jadikk berpinar2 gak lerr bace entry kamu ni haa..

:P

Zyma Saad said...

en_me....

Sudah makan malam tadi. Kejap lagi kene makan lagi....kasik badan ada "hot" sikit. Baru la fuyooooo..

;) Hahahha

Zyma Saad said...

Mummy Dasy....

Sila la jgn faham ketika Mummy tgh "weng" ye....kalau faham pun, mmg tak akan faham sampai kesudah sbb tgh "weng". Muahahaha....

**Hidup mmg penuh dgn warna2 pelangi....

Zyma Saad said...

Kak Long....

Sy masih belum faham apa yg sy telah tulis disebabkan telah "weng" semalam. Pagi ni pun ada lagi "weng" tu.....
Huhuhuhuhu....

;) Bila la nak turun ke Alor Setar ni,Kak Long???

Zyma Saad said...

Sis Nita...

Ya...ya, mmg sakit mata dan semua bhgn badan semasa baca n3 ni sbb n3 ni telah dibikin cacamarba oleh sy yg telah "weng" semalaman.

;) Sila jgn la faham isi n3 ni ye sbb n3 ni hanya utk mereka2 yg "weng" shj. Huhuhuhu.....

ku tak sempurna said...

kenapa aku faham sesgt n3 ko ni??

errr?? adakah aku sdg weng??

.
.
.
.


hahaha... aku sgt stabil...


take care eh... makan ubat batuk jgn byk sgt... nanti terlebih weng :P

ONE ZABA said...

dah...dah..dah...

moh balik kampung sambut raya.

selamat hari raya aidiladha!!!!

syah shah said...

sekarang mana ada makan nasi minyak lagi... asal pi kenuri ja, mesti nasi berianiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii jugak...

tensennnnnnnnnn~~~~ Saya nak nasi minyakkkk~~

hohohohohoh :P :P

Mak Su said...

weng weng.... layan tarian gelek pun seronot gaks ni :)

anyway, salam aidiladha :)

maza said...

life is continuous learning, rite?!

hehehehe

Zyma Saad said...

Kanda Maza....

Yes....yes, ya rite!!!
Life is continuous learning.

;)

Zyma Saad said...

Mak Su....

Tarian gelek? Goyang gerudi ada tak?? Muahahaha....

;)

Zyma Saad said...

Syah Shah......

Nasik beraini tu ada power ke??
Akak rasa nasik minyak lagi power la. Sedapppp....

;)

Zyma Saad said...

Cik One Z......

Hohohoho...balik kampung!! Jomm!! Jomm!!.....

Selamat Hari Raya Aidil Adha 2 u 2.
;)

Zyma Saad said...

KTS.....

Errkkkk,ko fhm ekkk n3 aku yg sgt la "weng" ini?? Cian ko ekkk sbb terpaksa fhm n3 "weng" ku ini.
Huhuhuhu/.......

Aku makan ubat batuk 1 sudu kecil je, tapi aku "weng" sampai 2 hari.
Sgt la powerful itu ubat batuk.
Ahakkkkkssss....

;)