30.11.09

Sebuah Persinggahan

Kita ni ibarat burung2 yg m`cari tempat utk singgah dan b`teduh. Tak kira atas dahan atau ranting pokok, bumbung, pagar mahupun antenna tv. Asal ada tempat utk singgah, pasti di situ m`jadi destinasi p`singgahan kita utk b`rehat dan m`lihat dunia yg maha luas ini.

Adakalnya tempat p`singgahan kita itu selamat dan adakala pula tidak. Yg pasti kita perlu bijak m`nilai di mana perlu kita m`letakkan diri kita agar sentiasa selamat tatkala kita sedang dlm p`singgahan itu. Jgn mudah percaya apa yg org kata bila d`hampiri. Jgn mudah m`aku kalah bila diri d`sakiti.

Kita perlu m`lihat lebih jauh apakah kita mampu meneruskan k`hidupan ini.
Teruskan p`jalanan walaupun kita perlu m`cari tempat utk singgah dan b`teduh. Hidup mesti d`teruskan. Life must go on!!!!


Dunia ini hanya pinjaman s`mata2,kan. Indah dan luas namun penuh dgn rintangan / pancaroba yg dtg tanpa henti. Hidup akan lebih b`makna andai kita kuat m`atasi segala rintangan / pancaroba dunia ini, Insya Allah.


***************************************************************************

Set tv zaman 50-an.
Nampak tua tapi tetap b`jasa.
Antenna di atas dgn set tv ni tetap ada kaitan walaupun b`lainan cara proses dan buatannya.
Tapi saling memerlukan.
;-)




p/s : Dah lama aku tak nonton filem Pretty Woman lakonan Julia Roberts dan Richard Gere. Sat nak cari balik CD filem ni.......rindunyer kat Julia Roberts dan Richard Gere si tua yg "gantengggg". Ahakssssss........ ;-)
p/s : Malam ni aku "weng" lagi sbb telan ubat batuk. Batuk2 kecil dan manjassss mcm angsa. Aku tak faham apa yg aku dah tulis nihhhhh. Kepala pun dah "tangkap lentok" sbb t`kene ubat batuk. (Telan satusetengah sudu kecik je, tapi "weng" mcm telan seploh sudu besar.......). Dahhhhh, aku dah nak tido. Lagi lama aku depan lappy ni, lagi la aku tak faham apa yg aku tulis nihhhh. Nak ZzZzZzZz......besok keje!!!!!

18 comments:

zino said...

semuga cepat sembuh.. supaya tak ada lah weng selalu hehe

ONE ZABA said...

kalau pegi kuantan....selagi ada hentian rehat, semua aku singgah.

Zyma Saad said...

Zino.....

Terima kasih.
Pagi ni sy masih lagi terasa "weng"
. Huhuhuhu.....

Zyma Saad said...

Cik One Z.....

Sama la mcm aku......selagi ada hentian aku juga akan berhenti. Cari makan dan minum. Huhuhuhu....

;)

Jasnia said...

Get well soon sis...

Tirana said...

Kalau betul-betul jadi burung, agak2 seronok ke tak? Boleh terbang bebas kesana sini tengok dunia yang luas..tapi sudah tentu kita tidak dapat menilai kerana burung tak ada akal yang boleh berfikir seperti manusia

xiiinam said...

Tak mo la jadi burunnggggg!





Nanti zyma lastik!!!



He..he..

maza said...

den pun samo yo.. dah ompek hari batuk2.. aderkkk

malam pun tak senang tidor lorr... huhuhu

Mak Su said...

take care :)

syah shah said...

tak baik lagi dari batuk? minumlah ubat abtuk cap kelapa laut aprika... gerenti berkesan... kikikikik :P :P


kalau balik baling, saya jarang singgah-singgah, sebab nak cepat sampai... tempat wajib berenti kat tapah dengan stesen shell di laluan jalan gerik tu... hheheheh :D :D

naz ilyn said...

salam... hidup ini semmgnya suatu persinggahan dan segala isinya adalah pinjaman kita sebagai pelakon dipentas dunia dan Dia sutradaranya.

Zyma Saad said...

Syah Shah.....

A`ah, Akak masih batuk,Dik.
Batuk2 kecil. Akak telan ubat batuk yg doktor kasik. ;)

Nanti singgah Alor Setar ye bila Incik Firdaus ajak ko balik Baling.
Dtg Alor Setar....jln2 sini.

;)

Zyma Saad said...

Kanda Maza....

Batuk2 manjassss mcm angsa gak ke? Den batuk2 cenggitu le....

;) Mlm tido tak sedar khabar sbb dah telan ubat batuk. Huhuhuhu...

Zyma Saad said...

Mak Su....

Thanks, Mak Su. You take care, too.
;)

Zyma Saad said...

Xiiinam a.k.a Cklah....

Huhuhuhu, jgn la jadi burung kalau tak nak kene lastik. Sila la jadi CkLah yg best gituuuu.

;)

Zyma Saad said...

Akak Tirana....

Rasa mcm best tapi nanti mati kene tembak dgn senapang gajah...
So, sy kansel la...tak nak jadi burung. Huhuhuhuu....

;)

Zyma Saad said...

Jasnia....

Thanks a lot,Sayang.
You take care ye. Jgn stress2 tau.
Senyum sokmo.

;0

Zyma Saad said...

naz ilyn.....

Ya,kita umpama pelakon di pentas dunia yg penuh dgn pelakuan2 antara baik atau sebaliknya. Dia adalah "sutradara"....

;)