5.7.08

Buat tetamu misteri ku......



Well...well...well

Aku hairan.....
Sebenarnyer blog aku ni seringkali & masih lagi dikunjungi oleh seorang "tetamu wanita" dari ,Kangar,PERLIS. Wanita ni tetap setia mengunjungi blog aku. Aku tahu. Dia juga blogger. Nama dia atau alamat BLOGnya....tak perlulah aku kasi tahu. Aku bukan jenis ZALIM nak memalukan orang....tak tahu la jika wanita tersebut suka dimalukan.

Aku tahu wanita tersebut ingin tahu tentang aku & kehidupanku. Hmmmmm, dia tidak jemu untuk "menceroboh" blog aku ini. Hmmmmm, OK. It`s FINE with me!!

Aku tahu NIAT di hati wanita yang berumur hampir 40an tu.Dia ingin mengetahui hubungan aku dengan seseorang (tak perlu aku MENTION nama nya).Tapi, aku tetap memaafkan dia.

Dulu aku dah kasi "WARNING" kat wanita tu....a few days ago. Hmmmmm, tak makan "saman". Apa pun, bagi aku....biarlah dengan wanita tersebut. Isi hatinya..aku tak tahu. Tapi, Allah tahu.

Satu sahaja aku minta dari wanita tersebut. "Kita ni sama2 bersaudara seagama & wanita. Tak perlu takut apa2. Tak salah untuk kita berkongsi kasih sayang & cinta di bumi ALLAH yang indah ini." Tak perlulah aku menasihati wanita tersebut dengan panjang lebar kerana dia dah terlalu dewasa untuk guna akal nya.

Aku dah terlalu menjaga hati wanita tersebut. Namun, aku akan terus menjaga hatinya. Sebab aku BUKAN ZALIM!!!

Yang lepas...biarkan ianya berlalu. Aku dah lama memaafkan wanita tersebut.


Kata-kata nasihat dari ku:

"Aku bukanlah sekejam yang anda fikirin,Sis. Aku tahu niat di hati mu ingin mengetahui perihal hidup aku. Jika itu amat penting buat mu, Sis.....tergantung pada niat di hati mu sendiri. Aku tidak dapat meramalkan soal hati manusia....termasuk juga isi hati mu, Sis. Itu pastinya tugas Dia....bukan tugas kita untuk menilai perihal hati sesiapa pun. Jadinya, aku mohon, jangan terus lagi memasuki blog ini jika anda tidak ingin terus terluka di hati dengan tulisan2 aku tentang kehidupan aku setiap hari. Aku juga manusia normal seperti anda, Sis. Ingin dicintai....ingin disayangi. Buanglah rasa dendam yang terlubuk hati mu, Sis. Biarkan ianya berlalu pergi. Setiap manusia di bumi Allah ini perlukan sokongan di antara satu sama lain. Begitu juga dengan aku, Sis. Aku rasa terpaksa berkata begini,Sis. Maafi aku,Sis. Wassalam."

No comments: