7.7.08

Bicara sepi hati ku....



Tuhan....
Tenang aku bicara pada-Mu....
Jujur aku mengakui kesilapan diriku...
Sabar aku lalui titip-titip perjalanan hidup ku

Tuhan....
Aku tersenyum apabila terlihat ciptaan-Mu
Bahagia hati ku melihat keindahan bumi-Mu
Senang aku melihat betapa luasnya langit biru-Mu
Sejuk pandangan ku kala melihat pemandangan menghijau
Hati ku berbisik sepi...
Alhamdulillah...
Aku masih diberi peluang
Peluang untuk merasai ciptaan indah Maha Kaya

Tuhan...
Jauhi hati ku dari perasaan berburuk sangka
Kerna ku masih mahu kenal apa itu erti kehidupan
Perjalanan hidup ku amat singkat
Kerna telah tertulis takdir buat ku
Aku hanya sekejap di sini....

Andai masih ada peluang buat ku
Aku pilih untuk bahagia..
Ya Tuhan, aku mohon...
Ku mohon untuk meniti rasa bahagia itu..

Amin..